سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان:

حسینی، مجموع اعتبارات تخصیص داده شده برای لایروبی رودخانه های استان گلستان را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای لایروبی رودخانه های استان حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

لایروبی رودخانه های گلستان نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سیدمحسن حسینی» در جمع خبرنگاران در خصوص لایروبی رودخانه ها گفت: مسئول لایروبی رودخانه صرفا آب منطقه ای نیست و برای لایروبی رودخانه ها در قانون متولی و مسئولی دیده نشده است.

 

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: از سال 88 تا سال 98 قبل از سیل، در مدت 10 سال یک هزار و 800 کیلومتر از رودخانه های استان لایروبی شد.

 

حسینی با بیان اینکه از دو هزار و 850 کیلومتر از رودخانه های استان، یک بخش هایی نیاز به لایروبی ندارد و بخش هایی نیاز به لایروبی دارد، اظهارداشت: از این میزان، یک هزار و 800 کیلومتر از رودخانه های استان نیاز به لایروبی نیاز دارد و این لایروبی ها هر سه سال یکبار انجام می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: رودخانه های استان به طور متوسط سالانه 600 کیلومتر نیاز به لایروبی دارند و این کمبود در استان وجود دارد.

 

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه تنگ بودن برخی از پل ها باعث رسوب گذاری هم می شود، گفت: 25 درصد حجم سیل سال گذشته رسوب بود که این رسوب ها از اراضی جنگلی تخریب شده به وجود آمده اند.

 

وی افزود: یک هزار و 21 کیلومتر از رودخانه های ما نیاز به لایروبی دارند که 50 کیلومتر در حوزه آبریز نکارود، 50 کیلومتر در حوزه آبریز خلیج گرگان، 100 کیلومتر در حوزه آبریز قره سو، 100 کیلومتر در حوزه آبریز اترک و  700 کیلومتر در حوزه آبریز گرگانرود را شامل می شود.

 

حسینی، مجموع اعتبارات تخصیص داده شده برای لایروبی رودخانه های استان را40 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای لایروبی رودخانه های استان حدود 200 تا 250 میلیارد تومان است.

 

وی اظهارداشت: با 40 میلیارد تومان تخصیصی می توانیم 200 کیلومتر رودخانه استان را لایروبی کنیم که 100کیلومتر آن از اواسط سال قبل انجام شد و مابقی لایروبی در هفته دولت به اتمام می رسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار