استاندار گلستان گفت: دولت برای جبران خسارت‌های سیل در بخش مسکن و کشاورزی استان تاکنون بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به استان اختصاص داده است.

استاندار گلستان: ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های سیل در بخش مسکن و کشاورزی پرداخت شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، هادی حق شناس شامگاه سه‌شنبه در آخرین جلسه ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان گلستان اظهار داشت: روند بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده در اثر سیل در استان با سرعت خوبی پیش می‌رفت اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در یک ماه اخیر اقدامات در این زمینه کمی با کندی مواجه شد.

وی با بیان اینکه ما به مردم قول داده بودیم واحدهای مسکونی آنان را پیش از سال تحویل دهیم گفت: از 7 هزار و 707 واحد مسکونی که در سیل ابتدای سال تخریب شده بود بیش از 5 هزار و 300 واحد ساخته و تحویل مردم شده است.

استاندار گلستان با اشاره به معرفی 100 درصد خسارت‌دیدگان به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی گفت: 96 درصد واحدهای مسکونی احداثی در مرحله فونداسیون قرار دارند و بخش زیادی نیز به مرحله سقف رسیده است.

به گفته وی تاکنون بیش از 80 درصد تعهدات دولت در ساخت مسکن ویژه سیل‌زدگان در استان محقق شده است.

وی با اشاره به پرداخت کامل مرحله نخست خسارت‌های سیل به بخش کشاورزی استان هم گفت: مرحله نخست به طور کامل پرداخت شده و آماده هستیم در صورت ابلاغ اعتبار از سوی دولت مرحله دوم پرداختی‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

حق شناس افزود: دولت برای جبران خسارت‌های سیل در بخش مسکن و کشاورزی استان تاکنون بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به استان اختصاص داده است. هم چنین برای جبران خسارت‌ها در بخش زیرساختی نیز بیش از 700 میلیارد تومان به استان پرداخت شد.

وی در ادامه با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کادرپزشکی استان برای مقابله با بیماری کرونا گفت: باید برای رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی از ظرفیت خیران استفاده کرد. در هفته گذشته فعالان اقتصادی استان تأمین 55 دستگاه تنفس مصنوعی را تقبل کردند که در مدت یک هفته این تجهیزات خریداری و در بیمارستان‌ها مستقر شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار