معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان از تولید ۱۵۰ تن قارچ دکمه‌ای از ابتدای سال خبر داد.

تولید ۱۵۰ تن قارچ دکمه‌ای در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرهانی معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: در سال جاری، یک دوره کشت قارچ خوراکی در استان انجام و حدود ۱۵۰ تن قارچ دکمه‌ای تولید و برداشت شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۵ واحد تولیدی نیمه صنعتی و سنتی پرورش قارچ خوراکی در ۱۴ شهرستان استان به مساحت ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ظرفیت تولید هزار و ۳۴۰ تن قارچ دکمه‌ای فعال است.

فرهانی گفت: کارگاه‌های پرورش و تولید قارچ خوراکی بسته به میزان تجهیزات سالن، ۴ تا ۵ دوره در سال فعالیت داشته و در هر دوره ۳ تا ۴ چین قارچ خوراکی از آن‌ها برداشت می‌شود.

او گفت: متوسط برداشت استان در هر چین حدود ۴ تا ۵ کیلوگرم در هر مترمربع بوده و طی یک دوره کشت حدود ۱۶ تا ۲۰ کیلوگرم در متر مربع قارچ خوراکی دکمه‌ای از سالن‌های پرورش قارچ برداشت و به بازار عرضه می‌شود.

این مقام مسئول افزود: کشت دوره دوم در سالن‌های آماده به کار از ابتدای تابستان امسال آغاز شده و پیش بینی می‌شود اواخر مرداد ماه با عملکرد مناسب از این کارگاه‌ها برداشت شود.

اهمیت توسعه قارچ خوراکی را می‌توان در اهمیت و ارزش غذایی و دارویی، هزینه کم و از طرف دیگر تامین منبع پروتئین مورد نیاز جامعه دانست.

به لحاظ آب و هوای مناسب استان گلستان تولید مواد اولیه پرورش قارچ‌های خوراکی مانند کاه، کلش و اسپان قارچ، به راحتی امکان پذیر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار