مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: همه محموله های صادراتی که از اسفندماه در مرز ریلی اینچه برون متوقف شده بود به کشورهای همسایه اعزام شد.

تمام محموله های متوقف در مرز ریلی اینچه برون اعزام شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی عبدالکریم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۳۱ واگن از چهارم اسفندماه سال ۹۸ به دلیل شیوع کرونا و بسته شدن مرز اینچه برون متوقف بود که با پیگیری مسئولان، طی روزهای گذشته مبادلات به صورت آزمایشی به کشورهای ترکمنستان و قزاقستان از سرگرفته شد.

وی افزود: مبادلات از سوم تیرماه آغاز و در روز اول ۳۰ واگن حامل سیمان، روز دوم ۳۰ واگن محموله سیمان، سنگ های تزئینی و ساختمانی، میله گرد، وسایل پارک بازی کودکان، ظروف شیشه ای، سیم و وسایل پلاستیکی به کشور قزاقستان اعزام شد.

عبدالکریم زاده ادامه داد: روز سوم هم ۵۰ واگن خالی و باردار و روز جمعه ۲۱ واگن خالی فله بر به سمت قزاقستان اعزام شد که آخرین واگن های متوقف در مرز بودند.

وی در خصوص واردات هم گفت: پنج واگن امدادی در حال بارگیری داشته و یک واگن مسقف جو هم دو روز گذشته وارد کشور شد که تخلیه و بارگیری و اعزام خواهد شد.

عبدالکریم زاده تأکید کرد که با رعایت پروتکل های بهداشتی مشکلی در مبادلات وجود ندارد و اگر واگن ورودی داشته باشیم می توانیم عملیات پذیرش را انجام دهیم.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ بیان کرد: هیچ محدودیتی در ورود و خروج واگن های نداشته و مبادلات از سر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: معمولاً مقاصد کالاهای صادراتی کشورهای ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان بوده ولی کشورهای چین و دیگر کشورهای CIS هم را شامل می شود.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ اظهار امیدواری کرد در ماه‌های آینده، عقب افتادگی‌های چهار ماهه اول سال در حمل و نقل بین المللی ریلی جبران شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار