مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: طرح مشوق های بیمه ای به صورت پایلوت در گلستان اجرا می شود.

طرح مشوق های بیمه ای به صورت پایلوت در گلستان اجرا می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهرداد کمانگری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از هفته آینده طرح های مشوق های بیمه‌ای در خدمات پیشگیرانه و مراقبت از سلامت در استان گلستان به صورت پایلوت در کشور اجرا می شود.

وی افزود: این طرح با کمک دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی در سطح استان اجرا شده و مراقبت هایی در چهار بیماری که بیشترین عامل مرگ و میر در دنیا و کشور هستند، انجام خواهد شد.

کمانگری تصریح کرد: این بیماری ها شامل فشار خون بالا، قند بالا (دیابت)، چربی خون بالا و چاقی (شاخص توده بدنی بالا) خواهد بود و افراد در این بیماری ها بررسی می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: بیمه شدگان صندوق های روستایی، بیمه همگانی و بیمه ایرانیان مشمول این طرح شده و از هفته آینده پیشنهاداتی به افرادی که برای تعویض دفترچه و سایر خدمات به دفاتر پیشخوان دولت و مراکز درمانی و خدماتی مراجعه می‌کنند، ارائه خواهد شد.

کمانگری با بیان این که کارت بیماری به این افراد داده می شود، توضیح داد که اگر این افراد بتوانند ظرف سه، ۶ و یا یک سال آینده بیماری خود را کنترل کنند، مشوق های بیمه ای در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: اگر این افراد حق بیمه پرداخت کنند به آنها تخفیف داده شده و یا اگر به پزشک متخصصی مراجعه می‌کنند ممکن است در آینده تخفیفاتی در آن سطح برای آنها در نظر گرفته شود .

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: همچنین برای بیمه شده روستایی که حق بیمه آن ها رایگان است، بسته های سلامت و کنترل فشار خون، کنترل قند خون و یا کلاس های ورزشی رایگان در نظر گرفته خواهد شد.

کمانگری با تأکید بر این که این طرح کاملاً جدید و مترقی است، بیان کرد: ابتدا این طرح در یک شهر و سپس در کل استان اجرا شده و بعد از برطرف کردن مشکلات احتمالی در کل کشور اجرا می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار