غفاری گفت: سالانه بیش از ۴۰ هزار نفر در استان گلستان از خدمات درمان ترک اعتیاد بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی گلستان استفاده می کنند.

ارائه بیش از ۴۰ هزار خدمات درمانی ترک اعتباد در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «ابراهیم غفاری» صبح امروز (یکشنبه 7 تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد توسکستان گرگان بیش از 10 سال با ظرفیت 100 نفر خدمات ارائه می دهد و قبل از سال 96 مدیریت آن در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار داشت.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان ادامه داد: ستاد مواد مخدر افزایش ظرفیت برای کمپ ماده 16 نداده است و از سوی استان در این خصوص پیگیری لازم اتفاق افتاده است اما از آنجا که در قانون برای نگهداری معتادان متجاهر براساس تبصره دو ماده 16 امکان استفاده از کمپ های ماده 15 نیز وجود دارد شورای هماهنگی بیان می کند برای نگهداری معتادان متجاهر از این بند استفاده شود.

 

غفاری افزود: ستاد  مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده است در شرایط کرونا محلی برای قرنطینه معتادان متجاهر در نظر گرفته شود و در صورتی که تست آنها مثبت نبود به مراکز ماده 16 منتقل شوند.

 

وی گفت: در این راستا شهرداری گرگان و گنبدکاووس اقدام کردند و در حال حاضر شهرداری گرگان در محله اوزینه ساختمانی برای متکدیان ساخته است و بنا شد این مکان را به کادر درمان و تیم ارزیاب تجهیز کنند و به این منظور استفاده شود.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: سالی 40 هزار نفر در استان گلستان از خدمات درمان ترک اعتیاد بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی گلستان استفاده می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار