معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در استان گلستان فردی به دلیل سهل انگاری و توجه نکردن به دستورات پزشک مهمانی برگزار کرد که متاسفانه تمامی افراد حاضر در آن مهمانی بیمار شدند.

برگزاری مهمانی در گلستان سبب آلودگی جمع شد/روستاها پاکتر از شهرها

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، سراج الدین عارف نیا صبح شنبه در گفتگوی خبری اظهارکرد: بستری بیماران کرونا در گلستان روند ثابتی یافته و بار افزایشی دو هفته قبل کم شده است.

وی افزود: به نظر می رسد مردم موضوع را جدی گرفته و با توجه به اینکه مراکز درمانی استان جوابگو نیست و ممکن است با کمبود تخت روبرو شویم لذا مردم باید رفتارهای بهداشتی خود را ادامه دهند.

عارف نیا گفت: روستاهای گلستان پاک تر از شهرها است لذا به روستاییان توصیه می کنیم به شهرها نیایند تا پاکی روستاها حفظ شود.

وی بیان کرد: فردی که داری علائم خفیف است می تواند به کلینیک های شبانه روزی مراجعه کرده تا درمان شود و اگر نیاز به دارو بود در گرگان به درمانگاه دزیانی معرفی می شود.

عارف نیا ادامه داد: بیمار در صورت تنگی نفس و بی حالی می تواند به بیمارستان های استان مراجعه کرده تا بستری شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از مردم از فرط اضطراب دچاری توهم بیماری می شوند که می تواند با شماره ۳۱۵۰ تماس گرفته و مشاوره دریافت کنند.

عارف نیا گفت: اگر شخصی آلوده شد باید تمامی شرایط ایزولاسیون را رعایت کرده تا بقیه افراد خانواده درگیر نشوند.

وی تصریح کرد: در استان گلستان فردی به دلیل سهل انگاری و توجه نکردن به دستورات پزشک مهمانی برگزار کرد که متاسفانه تمامی افراد حاضر در آن مهمانی بیمار شدند.

عارف نیا گفت: ۸۰ درصد مردم با علائم خفیف درمان شده و ۲۰ درصد نیازمند بستری هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهارکرد: روز به روز تجربه درمان بیماری در بین پزشکان بالا رفته و بیماری قابل کنترل شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار