حسن زاده گفت: قیمت تمام شده مرغ درب کشتارگاه ۱۴ هزار و ۵۵۰ تومان است و با تعدیل سود عمده فروشان و خرده فروشان مرغ ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار عرضه می شود.

سود عمده فروشان و خرده فروشان مرغ را تعدیل کردیم/ مرغداران قیمت مصوب تخم مرغ را رعایت نمی کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «درویش حسن زاده» صبح امروز (دوشنبه 9 تیر) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نحوه محاسبه قیمت مرغ  اظهار کرد: قیمت مرغ زنده با هزینه کشتارگاهی و با توجه به ضریب وزن خالص لاشه مرغ که حدودا 25 درصد وزن مرغ زنده پس از کشتارگاه و بسته بندی را شامل می شود محاسبه می کنند.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: براساس قانون سود عمده فروشی توسط واحدهای عمده فروش سه درصد و خرده فروشی به ازای هر کیلوگرم 10 درصد محاسبه می شود که این مهم  سرجمع 13 درصد به قیمت تمام شده مرغ می افزاید.

 

حسن زاده تاکید کرد: آن چیزی که در سه سال گذشته اعمال می شد این بود که  10 درصد را برای هر سه گروه کشتارگاه، خرده فروش و عمده فروش در نظر می گرفتیم و پس از آن قیمت تمام شده مرغ مشخص می شد.

 

وی افزود: با توجه به قیمت مرغ زنده در کشتارگاه و با احتساب کاهش افت لاشه قیمت تمام شده مرغ در کشتارگاه 14 هزار و 550 تومان است که اگر 10 درصد به این قیمت قیمت بیفزاییم به عدد  16 هزار و 400 تومان می رسیم و این در حالی است که قیمت مرغ در سطح بازار 15 هزار و 500 تومان عرضه می شود.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بابیان اینکه برای رعایت حقوق مصرف کننده سود عمده فروشی و خرده فروشی را تعدیل کردیم، ابراز داشت: تخم مرغ بر اساس آخرین مصوبه تنظیم بازار درب مرغداری کیلویی 9 هزار و 500 تومان قیمت گذاری شده است و باید تخم مرغ با قیمت 11 هزار تومان در بازار به دست مصرف کننده برسد.

 

حسن زاده گفت: قیمت 9 هزار و 500 تومان تخم مرغ درب مرغداری رعایت نمی شود و این مهم باعث شده است که قیمت تخم مرغ در بازار افزایش پیدا کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار