بیکی از آغاز طرح «سه شنبه های تکریم» از روز (سه شنبه ۱۰ تیر) در برخی از مساجد استان گلستان خبر داد و گفت تجلیل و تکریم در فضای مسجد انگیزه های بلندی را برای تجلیل شوندگان ایجاد می کند.

آغاز طرح «سه شنبه های تکریم» در مساجد گلستان/ تجلیل و تکریم در فضای مسجد انگیزه های بلندی را ایجاد می کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: تجلیل و تکریم در فضای مسجد ثمرات فراوانی دارد و می تواند انگیزه های بلندی را برای تجلیل شوندگان ایجاد کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: تجلیل و تکریم در فضای مسجد می تواند بین مسجد و شخصیت کودکان و نوجوانان ارتباط قوی و ناگسستنی ایجاد کند و روح های مرده را زنده کند.

 

وی اظهارداشت: طرح سه شنبه های تکریم در مساجد یک طرح به ظاهر ساده و راحت است اما خروجی و اهداف بلندی را به همراه دارد.

 

بیکی خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات مهم این طرح که ظرفیت فراگیر بودن و گسترده بودن را داراست این است که به سهولت و راحتی برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: طرح سه شنبه های تکریم که از سوی ستاد عالی کانون های مساجد کشور تدوین و ابلاغ شده است؛ طرح زنده و اثرگذاری است که با هدف شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی نقش آفرینی کرده اند، انجام می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: از اهداف مهم دیگر این طرح، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به ویژه نوجوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی است.

 

وی افزود: همچنین شبکه سازی و جریان سازی در عرصه های فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد است.

 

بیکی تصریح کرد: این طرح از روز سه شنبه (10 تیر) در برخی از مساجد استان گلستان آغاز شده است و تا پایان سال ادامه دارد.

 

وی اظهارداشت: 5 کارشناس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان به طور مستقیم بر اجرای این طرح در گستره کانون های فرهنگی و هنری استان نظارت و حمایت و پشتبانی دارند تا کانون های بیشتری بتوانند مجری این طرح اثرگذار شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار