دبیرخانه کشاورز گلستان گفت: با توجه به مشکلاتی که گوجه کاران درگیر آن شده اند سال به سال از میزان کشت این محصول کاسته می‌شود و در نهایت به سرنوشت پنبه استان دچار می‌شود.

گوجه فرنگی در گلستان به سرنوشت پنبه دچار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ ایمانی دبیر خانه کشاورز گلستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: گوجه فرنگی یکی از محصولاتی است که بر سر سفره فقیر و غنی قرار دارد و در استان گلستان هم کشت می‌شود، اما نبود نظارت و برخی بد رفتاری‌ها با این محصول موجب شده هر سال میزان کشت این محصول کاهش یابد.

او افزود: سال گذشته در ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی استان گوجه فرنگی کشت شده، اما امسال این میزان کشت به ۴ هزار هکتار رسیده است و با این رویه طی سال‌های آینده میزان کشت کمتر هم خواهد شد.

ایمانی گفت: تولید یک کیلوگرم گوجه فرنگی در استان برای کشاورز نزدیک به هزار تومان تمام می‌شود و در حال حاضر که گوجه استان رسیده است کارخانه‌های رب استان از خرید امتناع می‌کنند تا کشاورز مجبور شود محصول خود را زیر قیمت تمام شده به کارخانه‌ها تحویل دهد.

دبیرخانه کشاورز گلستان گفت: اگر این رویه اصلاح نشود و هر سال تکرار شود گوجه فرنگی در گلستان هم به سرنوشت پنبه دچار می‌شود و هیچ کشاورزی رغبت به کشت ندارد.

ایمانی گفت: بسیاری از کشاورزان ترجیح می‌دهند با شرایط به وجود آمده زمین‌های خود را شخم بزنند، اما محصول را با این قیمت ناچیز به کارخانه‌ها تحویل ندهند.

 

ارسال نظر

  • شهروند
    0

    گوجه ارزان باید رب هم ارزان شود چرا باید کارخانه داران و شرکت های رب سازی سود کلان کنند؟ چرا مردم عادی سود نکنند؟؟؟؟؟

آخرین اخبار