موسی خانی گفت: کشاورزان گلستانی امسال نسبت به سال گذشته استقبال بهتری برای کشت محصول پنبه داشتند.

استقبال کشاورزان گلستانی از کشت پنبه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «علی موسی خانی» ظهر امروز (یکشنبه 8 تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کشت پنبه در استان گلستان از اردیبهشت ماه و پایان خرداد اتفاق افتاده است.

 

رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: امسال کشاورزان نسبت به سال گذشته استقبال خوبی داشتند و عمده مزارع پنبه نیز در استان سطح سبزی دارد.

 

موسی خانی یادآور شد: برخی از مزارع زود کاشت ما در مرحله فاز زایشی قرار دارد و کشاورزان قبل از این مرحله عملیات وجین و سله شکنی را انجام دادند و باید تراکم لازم را حفظ کنند.

 

وی گفت: 6 تا هفت بوته در هر متر مربع باید در اراضی کشاورزی پنبه وجود داشته باشد و در غیر این صورت کاهش غوزه و گل های بوته پنبه را شاهد خواهیم بود.

 

رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: مزارعی که وارد فاز زایشی می شوند باید از نظر تغذیه، آبیاری و کنترل آفات اقدام کنند و معمولا کشاورزان با دیدن نخستین گل های پنبه نسبت به آبیاری اقدام می کنندکه می توانند از کودهای ازته نیز در زمان آبیاری بهره ببرند.

 

موسی خانی بیان کرد: در مزارع دیرکاشت نیز باید مرحله داشت را به خوبی انجام دهند و با مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به مبارزه با آفات اقدام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار