رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از وضعیت قرمز ۱۰ شهر گلستان خبر داد و گفت: وضعیت گرگان رو به قرمز شدن می‌رود.

آژیر قرمز کرونا در ۱۰ شهر گلستان/گرگان در مرز قرمز شدن
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: از ابتدای تیر روند شیوع ویروس کرونا مخصوصا در شرق استان افزایشی گزارش شده است.

او افزود: در حال حاضر ۱۰ شهر استان گلستان در وضعیت قرمز به سر می‌برند و شهر‌های گرگان، علی آباد، رامیان وازادشهر در شرایط زرد هستند.

فاضل ادامه داد: گرگان در وضعیتی است که به سمت قرمز شدن می‌رود و امکان دارد در ۴۸ ساعت آینده به وضعیت قرمز دربیاید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از بستری ۶۷۵ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: اسفندماه در شهر گنبدکاووس کل بیماران بستری دربیمارستان‌های گنبد کمتر از ۱۰۰ بیمار بود، اما در شرایط فعلی ۲۷۵ نفر در این شهر بستری هستند.

فاضل گفت: ما نمی‌توانیم تعداد تخت‌های استان را افزایش دهیم، اما رعایت مسائل بهداشتی می‌تواند ورودی به بیمارستان‌ها را کاهش دهد.

او ادامه داد: جمعیت شرق استان حدود یک میلیون نفر بوده و کل تخت‌های بیمارستان‌های شرق استان کمتر از هزار و ۵۰۰ تخت است، اگر یک درصد از این جمعیت بیمار شوند بیمارستان‌های ما کشش ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: حدود ۲۰۰ نفر از همکاران ما در حوزه بهداشت ودرمان در طی این مدت به کرونا مبتلا شده اند و جواب سی تی اسکن آن‌ها مثبت بوده است، اما حدود دوتا سه برابر همکاران هم علائم مشکوک به این بیماری را دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار