نصیبی به ضرورت بازنگری طرح هادی توسط بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: در بیش از ۵۰۰ روستای گلستان ۱۰ سال از عمر طرح هادی می گذرد.

بیش از ۱۰ سال از عمر طرح هادی در ۵۰۰ روستای گلستان می گذرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «علی نصیبی» صبح امروز (سه شنبه 17 تیر) در همایش توجهی دهیاران استان گلستان اظهار کرد: 17 سال از عمر دهیاری ها می گذرد و در اداره روستا نیازمند به بازنگری و عبور از روش های سنتی هستیم.

 

مدیرکل امور روستایی گلستان ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییر ذائقه مردمی دیگر نمی شود به روش سال های گذشته روستاها را مدیریت کنیم.

 

نصیبی یادآور شد: دهیار موفق مدیر تولید در روستا به شمار می رود و مدیریت توزیع منابع دولت در روستاها هنر نیست.

 

وی افزود: اعتبارات دهیاران در سال 98 نسبت به سال 97 بالغ بر 130 درصد رشد داشته است و در سال 99 نیز اعتبارات خوبی برای دهیاران در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل امور روستایی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا دریافت مالیات و درآمد جامعه تحت الشعاع قرار گرفته است و احتمال آن وجود دارد که برخی از منابع اعتباری دهیاران محقق نشود.

 

نصیبی تاکید کرد: بسیاری از برنامه های توسعه ای در روستا باید توسط بخشداری ها پیگیری شود و لذا تقویت بخشداری ها از نظر نیروی انسانی و تجهیزات حائز اهمیت است.

 

وی گفت: وظیفه تهیه طرح های هادی در روستا توسط بنیاد مسکن انجام می شود و در بیش از 500 روستای استان گلستان از عمر طرح هادی بیش از 10 سال می گذرد و این طرح ها نیاز به بازنگری دارد.

 

مدیرکل امور روستایی گلستان افزود: چهار هزار و 200 پروژه عمرانی در سال 98 در روستاهای استان گلستان انجام شده است.

 

نصیبی به اقدام جهادی دهیاران در مقابله و پیشگیری از کرونا اشاره کرد و افزود: بیش از 17 هزار مرحله محلول پاشی و گندزدایی معابر در روستاها انجام شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار