نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس با انتقاد شدید از نحوه توزیع و تخصیص اعتبارات در سطح شهرستان‌های استان گلستان، گفت: نگاه به گنبدکاووس در توزیع اعتبار شایسته جایگاه و اثرگذاری این شهرستان نیست.

انتقاد شدید نماینده گنبدکاووس از تخصیص ناعادلانه بودجه در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ امان‌قلیچ شادمهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه گنبدکاووس با اشاره به اینکه تخصیص بودجه یکی از مواردی است که در حوزه توسعه شهرها حائز اهمیت و تاثیرگذار است، اظهار کرد: سال‌های متمادی تخصیص اعتبارات با نظم و پروتکل خاصی همراه نبوده و احساس می‌شود سهم گنبدکاووس متناسب با ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و نیازمندی‌هایی که دارد مورد توجه جدی نبوده است.

وی با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات باید توازن منطقه‌ای و محرومیت مناطق مورد توجه قرار بگیرد، افزود: متاسفانه مناطق مرزی شهرستان گنبدکاووس با شاخص‌های توسعه فاصله بسیار معناداری را تجربه می‌کنند که نگران کننده است.

* بی‌توجهی به مناطق مرزنشین نگران‌کننده است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رعایت عدالت در تخصیص بودجه‌ها در سطح استان گلستان، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر توجه ویژه به مرزنشینان به عنوان محورهای توسعه و امنیت تاکید کرده‌اند اما متاسفانه دستگاه‌های مسوول در تخصیص بودجه کافی برای تامین امنیت و توسعه و آبادانی این مناطق توجهی به این مهم ندارند.

شادمهر خواستار تخصیص بودجه مناسب و کافی به مناطق مرزی شد و ادامه داد: امروز مناطق مرزی در شهرستان گنبدکاووس از ساده‌ترین امکانات مثل آب شرب هم محروم هستند و نوار مرزی گنبدکاووس از بی‌آبی، ضعف ولتاژ برق و فقدان زه‌کشی مزارع رنج می‌برد که نیازمند تخصیص اعتبارات کافی برای این موضوعات هستیم.

وی با انتقاد از نحوه توزیع اعتبارات در میان شهرستان‌های استان گلستان، تصریح کرد: گنبدکاووس دومین شهرستان استان و در بسیاری از شاخص‌ها از جمله شاخص‌های اقتصادی، مالیاتی و صاداراتی شهرستان نخست استان است اما در هنگام توزیع اعتبارات هم‌رده شهرستان‌های کوچک استان قرار می‌گیرد که یک بی‌عدالتی مشهود است.

* توزیع ناعادلانه اعتبارات مردم گنبدکاووس را بی‌اعتماد کرده است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی حاصل نگاه غیرعادلانه در توزیع اعتبارات را بی‌اعتمادی مردم دانست و گفت: امروز میزان اعتبارات تخصیص یافته شهرستان‌های گنبدکاووس و گرگان قابل مقایسه نیست که این موضوع را به سمع و نظر نماینده ولی فقیه در استان گلستان نیز رسانده‌ام.

شادمهر با ابراز گلایه‌مندی از رها کردن پروژه‌های نیمه تمام بسیار زیاد در شهرستان گنبدکاووس، اضافه کرد: شهرستان گنبدکاووس نیازمند حضور مدیران توانمند و پیگیر است تا پروژه‌های بزرگ بر زمین مانده از جمله پروژه تصفیه فاضلاب شهری، جاده نفت، راه آهن و ... را که سال‌هاست بلاتکلیف مانده به فرجام برساند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار