سعید محمد گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) امروز توانسته جای خالی کمپانی ها و پیمانکاران خارجی را پر کند.

خاتم‌الانبیاء (ص) توانسته جای‌خالی کمپانی‌های خارجی‌ را پر کند
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) صبح امروز در نشستی در استانداری گلستان اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بازوی توانمند همه دولت‌ها بوده و خواهد بود.

او ادامه داد: با وجود تحریم‌ها قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) توانسته جای شرکت‌های بزرگ خارجی را در کشور پر‌ کند و برگ زرینی را در اوج تحریم‌ها به ثبت برساند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تصریح کرد: خودکفایی در بنزین اتفاق بزرگی بود که قرارگاه ورود کرد و در بحث گازوییل، گاز شیرین و تامین آب مورد نیاز کشور و همچنین بیش از ۵۰ درصد سدها توسط قرارگاه اجرایی شده و ۲۹۰ کیلومتر مترو، ۴ هزار کیلومتر راه آهن و ۹۰۰ کیلومتر آزادراه و نقش‌آفرینی در تولید فولاد در کشور بخشی از اقدامات قرارگاه در طول فعالیتش بوده است و در حوزه صنایع مس و فولاد پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

محمد گفت: تمامی پروژه‌های قرارگاه در این وضعیت کشور هرچند با سرعت کم اما همچنان فعال است و اجازه ندادیم چراغ پروژه خاموش شود.

او تاکید کرد: نزدیک به ۵۰۰۰ پیمانکار در حال همکاری با قرارگاه هستند و تمام سعی خود را به کار بسته‌ایم تا در هر پروژه ۷۰ درصد نیروی انسانی خود را از نیروهای بومی استان‌ها تامین کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) تصریح کرد: استفاده از پیمانکار و‌ نیروی بومی براساس توانمندی‌ها جز اولویت‌های ما هستند.

محمد بیان کرد: در استان گلستان سوابق فعالیت قرارگاه به پروژه‌های راه آهن گرگان به اینچه‌برون و سد نرماب باز می‌گردد و قرارگاه مسئولیت تامین مالی خود را در این پروژه انجام داد اما در ادامه مشکلاتی به وجود آمد که تکمیل پروژه با چالش برخورد کرد.

طلب ۴۰ هزار میلیارد تومان  قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)  از دولت 

محمد گفت: پروژه‌های آب و فاضلاب و راه در استان گلستان اعتبارات عمرانی ندارد و در نشستی که با کمیسیون‌های مجلس گذاشتیم پیشنهاداتی را به مجلس دادیم که این پیشنهادها در حال تبدیل شدن به یک مدل مشخص است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) متذکر شد: ما ۴۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم و اگر دولت این مطالبات را پرداخت کند می‌توانیم ۴۰ هزار میلیارد تومان دیگر‌  نیز سرمایه‌گذاری کنیم .

او با بیان اینکه  قرارگاه هنوز نتوانسته طلب‌های خودش را در این ‌پروژه از دولت دریافت کند، تصریح کرد: باید دنبال راهکار برای تکمیل پروژه‌ها باشیم و تفاهمنامه‌ها فقط روی کاغذ نباشد و عملیاتی شود.

محمد گفت: به دنبال این هستیم در قالب پذیره نویسی پروژه‌هایی که سود خوب دارد از طریق فرابورس سرمایه‌گذاری مردم را هم جذب کنیم.

تکمیل سد نرماب و کریدور ریلی شمال – جنوب با کمک قرارگاه خاتم الانبیا (ص)

هادی حق شناس استاندار گلستان گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، سد نرماب و کریدور ریلی شمال – جنوب را تکمیل می‌کند.

او افزود: ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی گنبدکاووس، سد شصت کلاته و شهربازی گرگان نیز جزء تعهدات قرارگاه خاتم الانبیا (ص) است.

حق شناس اضافه کرد: همچنین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در اجرای طرح‌های زهکشی اراضی کشاورزی استان گلستان و احیای خلیج گرگان مشارکت می‌کند.

صبح امروز هم سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان دیدار و گزارشی از اقدامات این قرارگاه در امر بازسازی مناطق سیل زده استان ارائه کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار