استاندار گلستان گفت: در صورت ادامه روند ابتلا به کرونا در شرق استان ممکن است نیاز شود که در گنبد کاووس بیمارستان صحرایی برپا کنیم.

احتمال برپایی بیمارستان صحرایی در گنبد کاووس
به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق شناس استاندار گلستان  با اشاره به اینکه وقتی وضعیت قرمز شود تصمیم‌گیری با ستاد ملی مقابله با کرونا است و دانشگاه علوم پزشکی آن را اطلاع رسانی خواهد کرد گفت: هم اکنون مهمترین مشکل تکمیل شدن ظرفیت درمانی در شرق استان است.

هادی حق شناس افزود: تلاش می‌کنیم تا بیماران را به سایر واحد‌های درمانی منتقل نماییم، اما بیماران و همراهان تمایلی به این انتقال ندارند و در صورتی که این روند ادامه پیدا کند باید در شرق استان بیمارستان صحرایی مستقر کنیم.

وی با قدردانی از تلاش‌های کادر درمانی و تشکر از مردم بابت رعایت دستورات بهداشتی گفت: یکی از عوامل افزایش شیوع کرونا در استان برپایی مراسم عروسی و عزا است به همین علت در ستاد استانی مقابله با کرونا ممنوعیت برگزاری این مراسم‌ها در تمام استان مصوب شد و امیدواریم مردم به این مصوبه تمکین کنند.

استاندار گلستان افزود: برگزاری عروسی و عزا در اماکن عمومی و خصوصی جرم است و در صورت این اتفاق دادستانی با آن برخورد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه عدم برگزاری عروسی و عزا در کاهش شیوع کرونا اثرگذار است گفت: استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات موجب خواهد شد تا از موج دوم هم به سلامت عبور کنیم.
 
منبع:صدا و سیما

 

ارسال نظر

آخرین اخبار