فاضل گفت: ۷۳۰ بیمار تا روز گذشته در سطح مراکز درمانی استان با علائم بیماری کرونا بستری بودند و امروز به ۶۹۸ نفر رسیده است.

کاهش بار بستری بیماران کرونایی در گلستان/ فوت ۱۲ بیمار بر اثر کرونا در روز گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» ظهر امروز (یکشنبه 22 تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: تمام شهرهای استان مثل هفته گذشته در وضعیت قرمز قرار دارند و وضعیت کرونای استان گلستان نیز بر این اساس قرمز است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در استان گلستان یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت داریم و دو هزار و 500 تخت بیمارستانی وجود دارد و وخامت استان گلستان در شرایطی است که کنترل شهرهای قرمز سخت است.

 

فاضل متذکر شد: 730 بیمار تا روز گذشته در سطح مراکز درمانی استان با علائم بیماری کرونا بستری بودند و امروز به 698 نفر رسیده است.

 

وی گفت:  در روز گذشته 12 نفر فوتی داشتیم و اکثر بیمارستان ها به شرایطی رسیده است که دیگر افزایش ظرفیت ندارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: ظرفیت بیمارستان های در برخی از شهرهای استان از جمله گنبدکاووس، کلاله، آق قلا و بندرترکمن پر است.

 

فاضل با بیان اینکه نسبت به خرید یک کسپول اکسیژن اقدام شده است، تاکید کرد: در تامین اکسیژن در استان دغدغه ای وجود داشت و تلاش خواهیم کرد تا دو هفته آینده بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

 

وی متذکر شد: امیدواریم با همکاری که اتفاق می افتد دغدغه های استان در حوزه درمان بیماران کرونایی و خدمات به آنها کم شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به افزایش محدودیت ها و نظارت ها تاکید کرد و افزود: امیدواریم با افزایش محدودیت ها در طول این هفته کاهش بار بستری بیماران باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار