حق شناس در خصوص آخرین جزئیات جمع آوری پساب ید کانسارخزر در گلستان گفت: با رعایت همه پروتکل ها دیواره محکم ساخته شد تا این دیواره از نشت پساب به زمین های مجاور جلوگیری کند.

​آخرین جزئیات جمع آوری پساب کانسارخزر در گلستان/ سیل شرق گلستان خسارت جانی نداشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» صبح امروز (دوشنبه 23 تیر) در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت جمع آوری پساب ید  کانسارخزر و شورابه ید اظهار کرد: دیواره پساب ید در دو هفته گذشته شکست و این مهم منجر به رهاسازی پساب به زمین های مجاور شد.

 

استاندار گلستان ادامه داد: با دستگاه مربوطه بلافاصله در محل حاضر شدیم و بنا شد که کل آب به حوضچه اول منتقل شود و بنا شد پساب پس از استحصال ید مجدد به زمین تزریق شود.

 

حق شناس با بیان اینکه از طریق دو تا سه چاه تزریق پساب ید کانسار خزر اقدام می شود، خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم هستیم و ید نیز مورد نیاز کشور است بنا شد با رعایت همه پروتکل ها دیواره محکم ساخته شود تا این دیواره از نشت پساب به زمین های مجاور جلوگیری کند.

 

وی افزود: در این منطقه دو شرکت شورآبه ید و کانسار خزر فعال هستند و نگرانی هایی در کشور وجود داشت که برای تولید ید با مشکل رو به رو نشویم.

 

استاندار گلستان تاکید کرد: سیل در شرق استان خسارت جانی نداشتیم و در گالیکش چند نفر زخمی شدند که به بیمارستان انتقال یافتند.

 

وی افزود: همچنین بر اثر سیل چند منزل مسکونی خسارت جزئی دید و گزارشاتی که داشتیم خسارت جانی این سیل در بر نداشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار