​همکاری کمیته امداد استان گلستان با جهاد دانشگاهی

​همکاری کمیته امداد استان گلستان با جهاد دانشگاهی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت:این نشست با هدف فراهم سازی زمینه همکاری سازنده برای توسعه فن آوری و نوآوری در حوزه علوم و فن آوری ‌های نرم، صنایع فرهنگی و ایجاد مشارکت و بهره‌ گیری از توانایی‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

وی افزود: طبق این نشست مقرر شد تمامی ظرفیت ها و توانمندی های جهاد دانشگاهی از طریق مدیریت پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در خدمت ارتقای وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، جامعه هدف کمیته امداد قرار گیرد.

عیسی بابایی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های کمیته امداد، ایجاد مشاغل خانگی است عنوان کرد: اشتغال زایی که همراه با مهارت آموزی و فناوری باشد، بهتر می تواند درآمد و اشتغال با ثبات ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان تصریح کرد: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری ، توانمند سازی و ایجاد درآمد باثبات باید در صدر برنامه های کمیته امداد قرار گیرد.

وی گفت: ما امیدواریم این گونه نشست ها بتواند منشأ تحول در اشتغال و خودکفایی شود و بتواند با رویکرد اشتغال خانگی، درآمدهای باثباتی را برای ولی نعمتان  فراهم آورد.

بابایی افزود: امروزه مشاغل خانگی سوددهی بالایی دارند و بازار دیجیتالی نیز می تواند در فروش محصولات آنها کمک زیادی کند.

وی خاطرنشان کرد: اکثریت خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانواری  تشکیل می دهد که علاوه بر نقش مادری، قهرمانانه سرپرستی فرزندان خود را برعهده دارند، واین امر، مسئولیت و وظیفه ما امدادگران را سنگین تر کرده است.

موسوی ،رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان بیان داشت : این دانشگاه درحوزه های مختلف از قبیل ؛مرکز مطالعات فرهنگی،مرکز انتشارات،خبرگزاری،دفترنمایندگی بانک خون بند ناف،مرکز نوآوری وشکوفایی کسب وکار،مرکز گیاهان دارویی (کاشت،داشت،برداشت و فروش)،مرکز مشاوره و روان شناسی اجتماعی فعالیت دارد که این ظرفیت ها برای بهره مندی مددجویان کمیته امداد نیز فراهم است.

وی با اشاره به تجربه بسیار ارزنده ی جهاددانشگاهی در زمینه مشاغل خانگی خاطر نشان کرد: با توجه به امکانات بسیار خوب ما در حوزه پژوهش و فناوری، کمیته امداد می تواند از توانمندی های گروه پژوهشی ما در مراکز خدمات تخصصی و پژوهشگاه ها در خدمت رسانی به مددجویان کمیته امداد بهره مند شود.

موسوی یادآورشد: این مرکز جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی نیز دارای سه خبرگزاری ایسنا( اجتماعی و سیاسی)، ایکنا( قرآنی و فرهنگی) و سیناپرس(علمی و فناورانه) و مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران و سازمان انتشارات جهاددانشگاهی هستیم که همه این ظرفیت ها می تواند در خدمت اهداف مشترک این دو دستگاه اجرایی قرار گیرد.

بابایی،مدیرکل کمیته امداد استان گلستان ضمن تقدیر و تشکر از ایجاد زمینه ی همکاری مشترک بین این نهاد و جهاد دانشگاهی یادآور شد: در سال گذشته کمیته امداد استان بیش از  ۴۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

و درخاتمه نیز مقرر شد،ظرفیت های همکاری دوسازمان احصاء و امورات در قالب تفاهم نامه ای برای اشتغالزایی و خدمت رسانی به مددجویان انجام گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار