معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در گرگان شاهد افزایش تعداد بیماران بودیم و به نوعی زنگ خطر در این شهرستان به صدا در آمده است و ممکن است تعداد بخش‌ها را افزایش دهیم.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در گرگان؛ بخش‌های بیمارستانی را افزایش می‌دهیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، سراج الدین عارف نیا ظهر امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان اظهار داشت: گلستان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد اما روند مبتلایان و بستری‌ها نسبت به هفته قبل مقداری کاهش داشته که به نظر می‌رسد عملکردها موثر واقع شده است.

وی افزود: هر هفته بین 20 تا 40 بیمار بدحال مبتلا به کرونا داریم که نشان می‌دهد این ویروس از حالت عادی خارج نشده و هر لحظه ممکن است به مشکل بخوریم.

عارف نیا ادامه داد: 20 درصد از بیماران بستری در آی سی یو هستند که حدود نیمی از آنها در شرایط بدحال قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: یکی از عوامل موج دوم کرونا برگزاری مراسم عروسی بوده و باید با آن برخورد جدی شود تا شاهد بازدارندگی باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در مورد وضعیت بیمارستان‌های استان گفت: تعداد بیماران بستری در مینودشت افزایش داشته و شاهد پیک در این شهرستان بودیم و ممکن است از لحاظ تعداد تخت‌ها به مشکل بخوریم.

عارف نیا افزود: وضعیت در گنبدکاووس تا حدودی پایدار شده و مردم نسبت به هفته‌های قبل بیشتر رعایت کردند، برای برگزاری مراسم عید قربان و عروسی‌ها در این شهرستان باید تدبیری اتخاذ شود تا شاهد کاهش شیوع کرونا در گنبدکاووس باشیم.

وی ادامه داد: در آزادشهر بار افزایشی بیماران را داشتیم زیرا در هفته‌های گذشته درگیری کمتری داشتند، در علی آباد کتول شرایط یکنواخت است و روند افزایشی بیماران را نداریم و بیمارستان این شهرستان در پیک قبلی جوابگوی 90 بیمار بود.

عارف نیا خاطرنشان کرد: در گرگان شاهد افزایش تعداد بیماران بودیم و به نوعی زنگ خطر در این شهرستان به صدا در آمده است و ممکن است تعداد بخش‌ها را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: آق قلا و بندرگز پس از پیک به سمت کاهش بیماران رفته اما در کردکوی با افزایش بیماران روبه رو هستیم، در بندرترکمن شاهد تاخیر در مراجعات بیماران به بیمارستان‌ها هستیم و مردم این شهرستان تمایل زیادی به بستری شدن ندارند.

به گفته وی برای توزیع دستگاه اکسیژن ساز با توحه به شرایط و نیاز هر شهرستان اولویت بندی خواهیم کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار