نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت که نمایندگان ملت فارغ از نگاههای سیاسی بدنبال حل مشکلات کشور هستند و نباید از برخی اظهارات و جهت گیری‌ها تقابل با دولت را استنباط کرد.

دیدگاه نماینده گرگان در نوع تعامل مجلس با دولت

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتقاد از دولت یا طرح سوال از رییس جمهوری و وزیران به معنی مچ‌گیری نیست و مجلس باید به وظایف نظارتی خود عمل کند البته برای استفاده از ابزار نظارتی توجه به منافع ملی ضروری است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مردم از مجلس انتظار زیادی دارند از طرفی خط مقدم تحول و تحرک در جامعه قوه مجریه است بنابراین باید کمک کرد تا این تحول و اتفاق شتاب گیرد.

منتظری بیان کرد: بدون شک فضای حاکم بر مجلس به سمت استیضاح از رییس جمهوری پیش نخواهد رفت اما در صورت صلاحدید هیات رییسه شاید طرح سوال در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ویدیو کنفرانسی با نمایندگان ملت و اینکه دولت باید با تمام قوا و ظرفیت به کار خود ادامه دهد، گفت: اگر بحث سوال از رییس جمهور مطرح شده نباید به آن نگاه سیاسی داشت، طرح سوال خود نوعی تعامل است و نمایندگان به دولت برای تحقق اهداف کمک خواهند کرد.

منتظری در تبیین نگاه شخصی خود به برخی جهت گیری‌ها در مجلس اظهار داشت: نمایندگان در طرح پرسش، انتقاد و نظارت خود را ملزم به رعایت قانون و شرع بدانند و لازم است از چارچوب‌های اخلاقی پا را فراتر نگذارند.

وی گفت: در پرتو تعامل مجلس و دولت مسائل اقتصادی مردم باید مورد توجه و اولویت قرار گیرد و نمایندگان از ورود به مسائل حاشیه‌ای دوری کنند؛ مظهر امید و انتظار نامیدن مجلس یازدهم از سوی مقام معظم رهبری نشان از مسوولیت سنگین نمایندگان در برابر جامعه دارد.

رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، وکلای ملت را به تعامل با سایر قوا فراخوانده و تاکید کردند: در شرایط حساس سال آخر دولت و همچنین سال اول مجلس، باید دو قوه فضا را گونه ای مدیریت کنند که به کارهای مهم کشور لطمه نخورد.

ایشان با تاکید بر «توجه به مسائل کلیدی و اصلی کشور و پرهیز از دچار شدن به حاشیه‌ها و اولویت دادن به مسائل فرعی»، موضوعات اقتصادی شامل «تولید، اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام پولی و مالی، و عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت» را مسایل اساسی کشور برشمردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار