نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با بیان اینکه تحقق شعار جهش تولید نیازمند همکاری مجلس و دولت است، گفت: مجلس در این مدت باقی‌مانده از دولت دوازدهم باید به جای استیضاح و تسویه حساب‌های سیاسی به دنبال استفاده از ظرفیت‌‎های مدیران دولتی برای گره‌گشایی و رفع مشکلات معیشتی مردم باشد.

تحقق شعار جهش تولید در گروی همکاری مجلس و دولت است

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت حل مسائل و معضلات اقتصادی و معیشتی جامعه را از اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم دانست و گفت: باید بین اولویت‌های مجلس برخاسته از متن جامعه با دغدغه‌های مردم رابطه معنی‌داری وجود داشته باشد. امروز مهمترین دغدغه و چالش مردم مسائل معیشتی و اقتصادی است که در پیام مقام معظم رهبری به مجلس هم به آن اشاره شده است.

باید مدل مفهومی نقش آفرینی در جهت تحقق جهش تولید تهیه شود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس باید مدل مفهومی نقش آفرینی در جهت تحقق جهش تولید را تعریف و رونمایی کند، تصریح کرد: یکی از بحث‌های جدی و اولویت‌دار مجلس ارائه فهرستی از موانع و قوانین مزاحم و متضاد پیشروی تولید است. اگر موانع از سر راه حرکت تولیدکنندگان و کارآفرینان برداشته نشود، اهدافمان در این حوزه محقق نخواهد شد.

طولانی بودن فرآیند صدور مجوز از مشکلات اساسی حوزه کسب و کار است

وی طولانی بودن فرآیند صدور مجوز را یکی از مشکلات اساسی درحوزه کسب و کار دانست و افزود: در کشورهای مختلف جهان، فردی که برای راه اندازی کسب و کاری به دستگاه متولی مراجعه می‌کند، تکریم شده و سریعاً خواسته اش برآورده می‌شود اما تولیدکنندگان ما مدام در راهروهای دستگاه‌ها برای اخذ مجوز دوندگی می‌کنند. حمایت از تولیدکننده و تسهیل راه اندازی کسب و کار یکی از موضوعات مهم برای تحقق شعار جهش تولید است.  این موضوع فصل مشترکی میان پیام مقام معظم رهبری و نیاز و دغدغه مردم و مجلس است.

تحقق شعار جهش تولید نیازمند همکاری مجلس و دولت است

منتظری با تأکید بر اینکه تحقق شعار جهش تولید نیازمند همکاری مجلس و دولت است، تصریح کرد: کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید با نقش آفرینان بخش دولتی در رابطه با موضوعات مهم در مسیر تحقق شعار جهش تولید گفت و گو  و تبادل نظر کنند و معتقدم مجلس در این مدت کوتاه باقی‌مانده تا انتهای دولت دوازدهم نباید به دنبال استیضاح، تسویه حساب‌های سیاسی، تزاحم  و مچ‌گیری باشد. در این فرصت باقی مانده باید تا می‌توانیم به یکدیگر نزدیک شویم و با استفاده از قابلیت‌های مدیران و وزرای فعلی گره از مشکلات کشور باز کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار