اداره کل هواشناسی گلستان برای آمادگی، به فعالان دریایی هشدار داد.

هشدار هواشناسی به فعالان دریایی گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، اداره کل هواشناسی گلستان اعلام کرد: سامانه جوی جدید از اواخر فردا شب وارد استان می‌شود که پیامد آن وزش شدید باد افزایش ارتفاع موج مواج و متلاطم شدن دریا است.

نوع مخاطره این سامانه، وزش شدید باد گاهی بین ۳۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع موج حداکثر بین یک تا ۲ و نیم متر است.
همچنین اثر مخاطره این سامانه، مواج شدن دریا احتمال پاره شدن تور‌های صیادی، صدمه به تاسیسات دریایی و قایق‌های کوچک تفریحی و صدمه به ماهیان درقفس است.

توصیه هواشناسی دریایی این است که وضعیت دریا طی این مدت برای همه فعالیت‌های دریایی و شنا مناسب نیست، اما کاربران تمهیدات لازم را به عمل آورده و از هر گونه فعالیت دریایی خودداری کنند.

فعالیت سامانه جوی روز جمعه به پایان می‌رسد.
 

محمود محمد قلی پور رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی گلستان نیز گفت: الگو‌های هواشناسی نشان می‌دهند تا چهارشنبه سامانه کم فشار حرارتی در استان مستقر است که باعث تقویت جریانات گرم و خشک جنوبی و می‌شود.

او ادامه داد: این جریانات منجر به افزایش نسبی دما شده و دمای هوا تا فردا در برخی نقاط استان به ۴۵ درجه و بیشتر خواهد رسید.

قلی پور گفت: همچنین وزش باد گرم برای برخی از نقاط استان پیش بینی می‌شود و در نواحی شمالی استان مانند اینچه برون و داشلی برون نیز احتمال گرد و غبار وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی گلستان گفت: دمای هوای گرگان امروز در گرم‌ترین ساعات به ۳۹ درجه می‌رسد که نسبت به دیروز ۲ درجه افزایش می‌یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار