مهمترین حوادث استان گلستان را در این بسته خبری بخوانید.

از دستگیری سارقان حرفه‌ای تا کشف مواد مخدر در آزادشهر
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مهمترین اخبار حوادث گلستان را در این بسته خبری بخوانید.


اعتراف به ۱۵ فقره سرقت در گرگان


سرهنگ مجتبی مروتی رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: بدنبال وقوع چندین فقره سرقت از مزارع و باغ‌های روستا‌های اطراف گرگان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: تحقیقات تخصصی و فنی پلیس آغاز شد و سرانجام پس از یکسری بررسی‌های میدانی و اطلاعاتی ماموران به سرنخ‌هایی از ۲ سارق سابقه دار رسیدند.

این مقام انتظامی گفت: طی هماهنگی با مرجع قضائی و با همکاری ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه شهرستان طی یک عملیات از پیش طراحی شده و غافلگیرانه هر دو متهم در مخفیگاهشان به همراه برخی از اموال مسروقه شامل پمپ آب، کابل برق دستگیر و به مقر پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

سرهنگ مروتی گفت: نفر اصلی سرقت‌ها از مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار که در غیبت از مرخصی اعطایی زندان نیز بوده و فراری است در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس، به ۱۵ فقره سرقت از تجهیزات مزارع و باغات روستا‌های شمال شهر گرگان با همکاری همدستش به ارزش ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال اقرار کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به شیوه و شگرد سارقان گفت: اغلب مالباختگان از اموال و ابزار آلات کشاورزی خود در مناطق دور دست و بدون استفاده از نگهبان یا حفاظ مناسب استفاده و اکثرا به حال خود رها شده بود که سارقان با شناسایی خانه باغ‌ها و چاه‌های آب کشاورزی نسبت به سرقت اموال اقدام کرده بودند.

او گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
 

دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای و کشف ۲۰ فقره سرقت در کلاله

 
سرهنگ سید خلیل هاشمی فرمانده انتظامی شهرستان کلاله گفت: ماموران انتظامی در راستای اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی و کنترل سارقان، موفق شدند ۴ سارق حرفه‌ای و سابقه دار که اقدام به سرقت در سطح شهرستان می‌کردند را شناسائی و دستگیر کنند.

سرهنگ هاشمی با بیان اینکه سارقان در تحقیقات اولیه به ۲۰ فقره انواع سرقت اقرار کردند، افزود: برخورد قانونی با برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم از وظایف ذاتی پلیس خدمتگزار و از حقوق شهروندی است که با تمام توان جهت تحقق آن تلاش می‌کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاله گفت: افزایش ضریب امنیت اجتماعی نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها و آحاد مردم است و با مشارکت همگان، دستاورد‌های پلیس پایدار خواهد ماند.
 

کشف بیش از ۴ کیلو گرم مواد مخدر در آزادشهر

 
سرهنگ سید داوود حسینی فرمانده انتظامی شهرستان آزادشهر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ حسینی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در بازرسی از منزل متهم موفق شدند مقدار ۴ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آزادشهر در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار