مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با گلایه از عملکرد بانک‌ها و کوتاهی آن‌ها در انعقاد قرارداد مسکن محرومان استان گفت که زمان زیادی تا پایان تعهد ساخت این واحدها باقی نمانده است.

بانک‌های گلستان در انعقاد قرارداد مسکن محرومان کوتاهی می‌کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان تعهد ساخت یک ساله سه هزار واحد مسکن محرومان در این استان، اظهار داشت: ساخت این واحدها ۲۱ بهمن سال گذشته آغاز شد اما تاکنون فقط  با ۹۲۴ نفر برای ساخت خانه قرارداد بسته شده است.

وی یادآور شد: فصل تابستان با توجه به شرایط مساعد جوی و همچنین طولانی بودن روز بهترین زمان برای سرعت و پیشرفت در پروژه‌های عمرانی مانند مسکن محرومان است و از سوی دیگر با توجه به نوسات قیمت کالا و مصالح، در آینده ممکن است سازندگان با مشکل تامین اعتبار مواجه شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: مدیران بانک‌ها با جدیت بیشتر به این عقب‌افتادگی توجه کرده و در پی جبران آن باشند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به نهایی کردن قرارداد و پرداخت‌ها به موقع اقدام کنند.

گلستان ۹۳۶ روستا با بیش از ۲۰ خانوار دارد و ۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون  و ۸۶۹ هزار نفری این استان روستایی بوده و رتبه دوم کشوری را به لحاظ جمعیت روستایی کشور دارد.

حسینی همچنین به روستاهای در معرض خطر و جابجایی استان اشاره کرد و گفت: در گلستان ۳۹۱ روستای در معرض خطر شناسنامه‌دار شدند و سند مقابله و علاج‌بخشی آنها تهیه شده که تا پایان امسال باید ۳۰ درصد آن اجرا شود.

وی یادآور شد: در استان ۵۰ روستا نیاز به جابجایی دارد که برای همه آنها زمین مورد نیاز ساخت خانه تهیه و به مالکان تسهیلات لازم پرداخت شده اما بعضی مردم از طرح جابجایی استقبال نکرده و حاضر به رها کردن روستای قدیمی خود نیستند.

وی با بیان اینکه هدف از جابجایی روستاها مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه است گفت: بعضی دستگاه‌های متولی با وجود ضرورت علمی و فنی جابجایی روستاها، در برابر مسئولیت خود کوتاهی کرده و حرفی در مقابل اعتراض مردم برای ماندگاری در روستای قدیمی و پرخطر فعلی نمی زنند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: تاکنون ۳۵ روستای استان جابجا و تعدادی از آن ها به صورت بخشی و متمرکز در قالب یک شهر کوچک ساخته شده که این رویکرد بیشتر در شرق گلستان قابل مشاهده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار