رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مراوه تپه گفت: برای جابجایی و اسکان ساکنین روستای سعد آباد در زمین 4 هکتاری تمهیدات لازم درنظر گرفته شده است.

تمهیدات لازم برای جابجایی روستای سعد آباد مراوه تپه در نظر گرفته شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، بارش های  شدید باران در چند روز گذشته موجب رانش زمین در شهرستان مرزی مراوه تپه شد.

در پی این رانش که در روستای سعدآباد مراوه تپه(نزدیک به روستای آق امام) روی داده بود؛ خانه های اهالی این روستا دچار تخریب شد.

در همین راستا امانگلدی ضمیر فرماندار مراوه تپه به همراه مدیرکل بحران، مدیرکل بنیاد مسکن، مدیرکل راهداری استان گلستان و نماینده مردم شرق گلستان از روستای آق امام و روستای سعد آباد که بر اثر بارش شدید باران دچار رانش شده بود؛ بازدید کردند.

مرتضی صابری رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مرزی مراوه تپه در خصوص اقدامات مد نظر گرفته شده توسط این اداره برای این روستا در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: کار مطالعات روستای آق امام از سال گذشته انجام شد و پهنه بندی خطر روستا هم ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری حسینی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان، اعتبار لازم جهت پایدار سازی و ایمن سازی روستا تصویب شده که پس از انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی این پروژه شروع خواهد شد.

وی در خصوص محله سعدآباد نیز گفت: محله سعد آباد در پهنه بندی ابلاغی‌ توسط مشاور مطالعات، به عنوان محله پرخطر و با ممنوعیت ساخت و ساز شناسایی شده است و در این راستا تنها مرتع داخل روستا که حدود ۴هکتار تعیین شده و پرونده تملک از منابع طبیعی شهرستان آماده و به منابع طبیعی استان ارسال شده؛ برای محل جابجایی و اسکان اهالی این روستا درنظر گرفته شده است.

صابری تصریح کرد: در ابتدا مردم روستا زمین های کشاورزی ورودی روستا را جهت جابه جایی پیشنهاد دادند که پس از ابلاغ پهنه بندی و جلسات مختلف با مالکین زمینها و عدم پذیرش آنها،  مقرر شد اولویت اول همان‌ مرتع 4 هکتاری داخل روستا به عنوان محل جدید روستا تعیین گردد.

روستای آق امام از توابع شهرستان مراوه تپه و در استان گلستان واقع شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار