معاون فرهنگی ستاد نمازجمعه گرگان با بیان این که نماز عبادی سیاسی جمعه از دیدگاه اسلامی نماز ولایت و حاکمیت است، گفت: نماز جمعه انسان را از فردگرایی به اجتماع محوری سوق می دهد.

نماز جمعه انسان را از فردگرایی به اجتماع محوری سوق می دهد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، غفار علی اصغری صبح شنبه ضمن گرامیداشت پنجم مردادماه، سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در تهران به امامت آیت الله طالقانی (ره) و همزمان در گرگان به امامت آیت الله نورمفیدی، اظهارکرد: یکی از کارکردهای موثر و برجسته نمازجمعه از منظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، این است که موجب می شود تا مسائل فراموش شده در اسلام به بهترین وجه برای مردم گفته بیان شود.

وی افزود: از آنجایی که نمازجمعه بر مبنای قسط و عدل بنا شده موجب تقویت معنویت و ایمان، تکریم انسانیت، نفی سلطه گری و سلطه پذیری و حفظ استقلال همه جانبه می شود.

به گفته علی اصغری، نمازجمعه، انسان را از فردگرایی به اجتماع محوری سوق می دهد و جریان سازی و فضاسازی معنوی ایجاد و مواضع نظام را در سطوح پایین جامعه هماهنگ می کند.

این عضو ستاد برگزاری نمازجمعه شهرستان گرگان تعامل بین ستاد و ادارات و نهاد های انقلاب اسلامی را در برپایی نمازجمعه و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی موثر دانست و اظهارکرد: در سایه این تعاملات و همکاری ها تاکنون از پتانسیل های دانش آموزان، دانشگاهیان و فرهیختگان در راستای سیاست های کلی نمازجمعه استفاده شده است؛ بنابراین با ایجاد شدن محیط سالم و با معنویت لاجرم مشارکت جوانان در همکاری و حضور فعال در نمازهای جمعه رونق می گیرد.

علی اصغری ادامه داد: استفاده چند منظوره از مصلی نمازجمعه گرگان و برگزاری مراسم متمرکز استانی برای بهره مندی ادارات استان گلستان از ظرفیت های نمازجمعه مهم است.

وی تبیین مواضع نظام، مردم داری، برخورد پدرانه با مردم، توجه به نیازهای نسل جوان، دشمن شناسی، موضع گیری در نمازجمعه، پرهیز از جناح بندی های سیاسی، پشتیبانی از دولت، رعایت اختصار و توجه به کیفیت و محتوای خطبه های نماز جمعه را از جمله ویژگی های امام جمعه موفق و مطالبات امامین انقلاب از ائمه جمعه برشمرد.

علی اصغری ادامه داد: سرکشی ازپیشکسوتان عرصه نماز جمعه، دیدار با خانواده های شاهد و ایثارگر، تربیت قاری و موذن، تشکیل کانون فرهنگی و هنری آدینه، برگزاری برنامه فرهنگی و هنری، برگزاری آیین های عزاداری، تبلیغات و انتشار اخبار نماز جمعه در مناسبت های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، تشکیل گردهمایی های مختلف، برگزاری نمایشگاه ها و مشارکت در طرح احسان و نیکوکاری و کمک مومنانه از جمله فعالیت هایی هستند که در مصلی نمازجمعه گرگان انجام می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار