مدیر کل هواشناسی استان گلستان از افزایش ۹۹ درصدی بارش در تیرماه و در عین حال تداوم شرایط خشکی شدید در بیش از نیمی از استان خبر داد.

تداوم خشکی شدید در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، نوربخش داداشی در تحلیل شرایط آب و هوایی استان در تیرماه ۹۹، اظهارکرد: اثرات تغییر اقلیم و وقوع پدیده های حدی نظیر بارش های نقطه ای سنگین هر سال بیش از پیش نمایان می شود به طوری که در مینودشت طی ۴۸ ساعت در تیرماه بیش از ۲۱۶.۲ میلیمتر بارندگی رخ داده است.

 وی افزود: در تیر ۹۹ متوسط مجموع بارش ایستگاه های سینوپتیک استان ۴۳.۲ میلی متر بوده است و این نشان می دهد ۹۹ درصد نسبت به متوسط این ماه افزایش بارش رخ داده ولی علیرغم این موضوع شرایط خشکی شدید بیش از نیمی از استان را فرا گرفته و بیشترین میزان بارش در مینودشت به میزان ۲۱۶.۲ میلیمتر به ثبت رسیده و کمترین میزان بارش ۶.۲ در بندرگز اتفاق افتاده است.

داداشی گفت: دراین ماه متوسط دمای ایستگاه های سینوپتیک استان ۲۸.۷ درجه سانتیگراد بوده است به طوری که ۰.۱ درجه نسبت به متوسط تیر ماه افزایش داشته است، حداکثر دمای ثبت شده ۴۶.۴ درجه سانتیگراد در اینچه برون و حداقل دمای ثبت شده ۱۸.۲ درجه سانتیگراد در مراوه تپه به ثبت رسیده است.

مدیر کل هواشناسی استان بیان کرد: در تیر ۹۹ میانگین ساعات آفتابی ایستگاه های سینوپتیک استان ۳۰۸ ساعت بوده به طوریکه ۱۶ درصد نسبت به متوسط تیر ماه افزایش داشته است. میانگین تبخیر ایستگاه های سینوپتیک استان ۲۵۲ میلی متر بوده و ۳ درصد نسبت به متوسط تیر ماه افزایش داشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار