برادر دانشمند گنبدی با اشاره به اینکه فوت دکتر «جلیل بدراقی» تقدیر الهی بوده است، گفت: ما تسلیم اراده و تقدیر پروردگاریم و امیدواریم همکاران جهادگر و پژوهشگران جوان کشور راه برادرمان را ادامه دهند.

خانواده دانشمند مرحوم گنبدی: تسلیم اراده پروردگاریم/ پژوهشگران جهادی راه برادرم را ادامه دهند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، پس از آنکه با انتشار خبر فوت دکتر «جلیل بدراقی» معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم پایه جهاد دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی سرتاسر گنبدکاووس، استان گلستان و جامعه کشور ماتم زده شده و در بهتی کاملا اندوهناک فرو رفت، همکاران ایشان در گوشه و کنار کشور با صدور پیام‌های تسلیت و همدردی تلاش کردند تا یاد و نام این دانشمند وارسته را گرامی داشته و به نوعی به خانواده این مرحوم نیز تسلیت بگویند.

به همین منظور رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان، مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس و تعدادی از کارشناسان آموزشی و فرهنگی این نهاد با حضور در منزل آن مرحوم با خانواده وی دیدار و با آنان ابراز همدردی کردند.

* همه همکاران بر دانایی و خوش‌اخلاقی دکتر بدراقی شهادت می‌دهند

رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان در این دیدار ضمن ابلاغ تسلیت رئیس جهاد دانشگاهی کشور به خانواده این مرحوم، اظهار کرد: امروز ما داغدار از دست دادن همکار گرانقدری هستیم که همگان بر علم و دانایی وی گواهی می‌دهند و او را دانشمندی پارسا و عالم می‌دانند.

سیدعزیز موسوی با بیان اینکه در طی روزهای گذشته مرتب جویای حال ایشان و روند درمان وی بودیم، افزود: متاسفانه با وجود تلاش‌های بسیار زیاد کادر درمان قسمت و تقدیر الهی بر این بود که این شخصیت والای علمی را از دست دهیم.

وی با تاکید بر اینکه استاندار گلستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان شخصا پیگیر روند درمان دکتر جلیل بدراقی بودند، خاطرنشان کرد: تلاش‌های بسیاری برای درمان ایشان صورت گرفت که متاسفانه نهایتا منجر به بهبودی ایشان نشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه براساس وظیفه و با هدف عرض تسلیت محضر خانواده گرامی این همکار مرحوممان رسیده‌ایم، گفت: با تمام وجود آماده‌ایم هر کمکی از دستمان بر می‌آید برای بزرگداشت این شخصیت برجسته علمی و التیام داغ سنگین این مصیبت برای بازماندگانشان گام برداریم.

* 21 روز بیماری سخت دکتر بدراقی/ یک ریه کامل و 90 درصد ریه دوم ایشان درگیر شده بود

برادر مرحوم جلیل بدراقی نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های رئیس جهاد دانشگاهی کشور و استاندار گلستان بابت پیگیری روند درمان برادر خود، اظهار کرد: با همه تلاش‌هایی که صورت گرفت متاسفانه این شخصیت علمی بزرگ کشور را از دست دادیم و مصیبت بزرگی را تجربه می‌کنیم.

یوسف بدراقی با بیان اینکه دکتر جلیل بدراقی 21 روز در بیمارستان با بیماری کرونا دست و پنجه نرم کرد، افزود: ایشان 17 روز از این 21 روز را در بخش (ICU) بیمارستان و تحت مراقبت‌های ویژه سپری کردند و چندین بار حال ایشان رو به بهبودی رفت اما نهایتا منجر به سلامتی ایشان و رهایی از بیماری نشد.

وی با تاکید بر اینکه در یکی از روزها بعد از تلاش‌های کادر درمان ضریب هوشیاری ایشان از سه به عدد 12 رسید، ادامه داد: در آن روز ایشان به طور کامل ما را می‌شناخت و تصور می‌کردیم که ایشان سلامتی را به دست آورده است اما آزمایش سی‌تی‌اسکن ناگهان نشان داد که ریه چپ و 90 درصد ریه راست درگیر بیماری شده و نشتی هوا نیز از کنار دریچه‌های قلب وجود دارد.

برادر مرحوم جلیل بدراقی با اشاره به اینکه هر چند داروهای معرفی شده به طور قطع و یقینی امکان بهبودی را تضمین نمی‌کردند اما اگر به موقع و در ابتدای بیماری به ایشان می‌رسید شاید امروز دکتر بدراقی در بین ما بود، تصریح کرد: متاسفانه داروهای تقلبی در بازار ما را هم مردد کرد که دارو را از بازار سیاه تهیه کنیم یا خیر زیرا با وجود تلاش وزیر اقتصاد، رئیس جهاد دانشگاهی و استاندار گلستان نتوانستیم دارو را در زمان مناسب دریافت کنیم.

* همسر دکتر هم دچار کرونا شده‌اند

بدراقی با بیان اینکه واقعا مرگ ایشان یک حسرت بزرگ در دل‌هایمان گذاشته است، اضافه کرد: ایشان مرد بزرگ و وارسته‌ای بود که با رفتنش همه ما را داغدیده کرد هر چند ما در برابر اراده و تقدیر الهی تسلیم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه همسر این دانشمند گنبدی نیز چند روز قبل از وی در تهران دچار بیماری کرونا شده بود، افزود: در آن روز دکتر بدراقی درخواست می‌کند که از وی نیز سی‌تی‌اسکن ریه گرفته شود که با مخالف پزشک به دلیل عدم وجود علائم اولیه کرونا در وی رو به رو می‌شود که به دلیل مشخص بودن فقدان علائم تا 14 روز غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

برادر مرحوم جلیل بدراقی ضمن تقدیر از همه مردم و مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی که به خانواده این مرحوم تسلیت گفتند، خاطرنشان کرد: شرمنده لطف و مهربانی مردم عزیز و مسوولان هستیم و می‌دانیم که این رخداد یک تقدیر الهی و امتحانی برای همه ماست که در مصیبت شخصیتی وارسته، علمی، اخلاقی و مردم دوست صبوری کنیم هر چند این امر بسیار سخت و طاقت‌فرساست.

بدراقی با تقدیر مجدد از کادر درمان و مجموعه دست‌اندرکاران حوزه سلامت، ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر سایه شوم این بیماری از سر مردم عزیز کشورمان و همه مردم جهان رفع شود و دانشجویان، جهادگران و پژوهشگران علمی کشور راه برادرمان را ادامه دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار