دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور در آستانه عید سعید قربان با صدور پیامی تاکید کرد: مردم شریف استان گلستان، از حضور در تجمعات، دید و بازدیدها و برگزاری نماز عید قربان خودداری کنند.

بیانیه دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور در آستانه عید سعید قربان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،در این پیام آمده است: عید سعید قربان نزد همه مسلمانان به خصوص اهل سنت جایگاه والایی دارد و در این میان همه مسلمین به ویژه مردم شریف اهل سنت، این روز بزرگ را گرامی می دارند اما امسال عید قربان شرایط ویژه ای دارد و به جهت شیوع کرونا و خطر ابتلای افراد به این ویروس، از عموم مردم شریف استان گلستان تقاضا داریم از حضور در تجمعات، دید و بازدیدها و برپایی نماز عید قربان خودداری کنند.

در روزهای اخیر به سبب برخی کم توجهی ها به پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی، شاهد اوج گیری دوباره این بیماری در اقصی نقاط استان هستیم و متاسفانه ویروس کرونا جان بسیاری از دوستان و هم استانی های عزیزمان را گرفت و خانواده های زیادی را داغدار کرده است.

در ادامه این پیام آمده است: با توجه به اینکه حفظ جان و سلامت مردم از اهم واجبات است و بنابر هشدارهای ستاد مبارزه با ویروس کرونا در مورد روند صعودی آمار مبتلایان و فوت شدگان، شایسته است علما و روحانیون و ائمه محترم جمعه ضمن توصیه به رعایت پروتکل های بهداشتی و ممانعت از برگزاری نماز عید، تجمعات و دید و بازدیدهای ایام عید قربان، نسبت به ذبح قربانی مومنین عزیز منطقه و کمک به نیازمندان، تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

ان شاء الله با یاری خداوند متعال و همدلی و همراهی مردم گرانقدر و همت جامعه پزشکی و درمانی استان، ویروس کرونا از جامعه بشری برطرف و بار دیگر شاهد حضور پرشور مردم در تمامی اعیاد و مناسبت های دینی و ملی باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار