منتظری با بیان اینکه باید دست اندرکاران امر مدلی هوشمند برای نحوه برگزاری عزاداری امام حسین در محرم طراحی کنند، گفت: جوانان و نوجوانان ما یک سال منتظر برگزاری این مراسم بودند و باید تدبیری اندیشیده شود که از فضای معنوی مراسم بهره ببرند.

دست اندرکاران امر با تدبیر مدلی را برای عزاداری های امسال طراحی کنند/ جوانان باید از فضای معنوی محرم بهره ببرند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «غلامرضا منتظری» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر برگزاری مراسم عزاداری امام حسین در تمامی نقاط کشور گفت: عزاداری امام حسین (ع) سنت حسنه ای است که از اهل بیت و رسول اکرم به یادگار مانده است. امام خمینی (ره) نیز در تعبیر اهمیت این ایام می فرمایند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امسال که ما با بیماری کرونا مواجه هستیم، یک سری دغدغه ها در رابطه با برگزاری این مراسم وجود دارد که ما معتقدیم باید تدابیر و هوشمندی های لازم برای برگزاری این مراسم انجام شود و مدلی را طراحی کنند که در عین حفظ ارزش های دینی و معنوی جامعه آسیبی نیز متوجه سلامت مردم نشود.

 

وی تصریح کرد: نباید به گونه ای رفتار شود که تجمعات و مراسمات تهدیدی علیه سلامت مردم باشند. ما در عرصه های مختلف نشان دادیم که اگر بخواهیم می توانیم به طراحی مدل هایی مبادرت ورزیم که در این رابطه موفقیت آمیز باشند یعنی در عین حال که ارزش های دینی و معنوی مان را حفظ می کنیم و سنت ها و رسومات دینی را به جا می آوریم از طرف دیگر با رعایت اصول بهداشتی نعمت بزرگ سلامتی را نیز حفظ می کنیم.

 

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در هر شهر و یا روستا و یا مراکز استان که مکان های بزرگ وجود دارد و امکان رعایت اصل فاصله گذاری در آنها بیشتر است، مراسم های عزاداری برگزار شود و این مکان ها را در اختیار هیئت ها قرار دهند و اگر این اتفاق بیفتد، شاید مدیریت بهتری در این زمینه صورت گیرد.

 

منتظری تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی و اینکه مشکل برودت هوا نداریم عزاداری ها در محوطه های باز برگزار شود، ساعت های عزاداری نیز محدود شود و پذیرایی ها نیز در بسته بندی های بهداشتی به مردم داده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: به هر حال جوانان مشتاق اهل بیت و امام حسین یک سال منتظر برگزاری این مراسم بودند، ما نیز باید تدبیری بیندیشیم که این مراسم با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود تا جوانان و نوجوانان ما بهره معنوی شان را از این مراسم دریافت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار