مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: با کمک هیئت های عزاداری، علما و مداحان توانستیم خرافات عزاداری و آسیب‌های ناشی از آن را در گلستان به شدت کاهش دهیم.

خرافات و آسیب های عزاداری در گلستان کاهش یافته است

به گزارش گلستان 24 : حجت الاسلام نورالله ولی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما  در گرگان اظهار کرد: بیش از یکهزار و 200 مبلغ خانم و آقا امسال در عزاداری‌های امام حسین (ع) فعالیت می‌کنند و یکهزار و 800 هیئت مذهبی در گلستان فعال است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های محوری  عزاداری در سطح شهرها و روستاهای بزرگ گلستان افزود: برای تمامی شهرستان‌ها، شهرها و حتی روستاهای بزرگ استان گلستان برنامه‌های محوری پیش‌بینی شده تا در ایام محرم و صفر برگزار شود که مهمترین آن تجمع هیئت‌های مذهبی به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: بیش از 3 هزار مداح در یکهزار و 500 مسجد، فاطمیه و حسینیه در سطح استان برنامه‌های مذهبی برگزار می‌کنند و تاکید ما بر این است که در عزاداری‌ها از هرگونه خرافات و آسیب‌های ناشی از آن جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه خرافات و پیرایه‌ها عزاداری  و آسیب‌های ناشی از آن در گلستان به شدت کاهش یافته است، یادآور شد: خوشبختانه با کمک علما، روحانیون، هیئت‌های مذهبی و مداحان خرافات عزاداری در گلستان به شدت کاهش یافته و اندک خرافاتی که وجود دارد در مدت زمان کوتاه از بین می‌رود.

ولی‌نژاد با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه و مشکلات هیئت‌های مذهبی در اجرای نذر اطعام گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی؛ هیئت‌های مذهبی در پخت غذا و نذری دچار مشکل هستند و بر همین اساس توافقاتی با اداره کل اوقاف و امور خیریه و سازمان صنعت معدن و تجارت انجام شده تا بخشی از نیازهای اولیه هیئت‌های مذهبی ثبت در سامانه  با قیمت بسیار مناسب و تخفیف ویژه ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه مساجد محور اصلی و اولویت عزاداری‌ها هستند، خاطرنشان کرد: توصیه و تاکید ما بر این است که عزاداری‌ها در مساجد و یا حسینیه‌ها برگزار شود و مساجد محور اصلی باشند ولی در مکان‌هایی که مسجد وجود ندارد و یا مساجد در فاصله طولانی قرار دارند موکب‌ها و یا خیمه‌ها برای عزاداری برپا شود تا شرایط مناسب برای عزاداری فراهم باشد ضمن اینکه از هیئت امنا مساجد انتظار است شرایط را برای حضور جوانان در مساجد فراهم کرده و با آغوش باز از آنها استقبال کنند.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار