مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان از برگزارنشدن نمازهای جمعه و عیدقربان در فردا دهم مرداد به دلیل تداوم شرایط کرونایی و جلوگیری از احتمال ابتلای نمازگزاران به این بیماری خبر داد.

نماز جمعه و عیدقربان فردا در گلستان برگزار نمی‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام محسن کیایی امروز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: این تصمیم با توجه به اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مورد وضعیت قرمز استان از لحاظ شیوع کووید ۱۹ و افزایش بیماران مبتلا به کرونا اتخاذ شد.

وی بیان کرد: در پیک اول شیوع کرونا نماز جمعه به طور کامل به مدت حدود ۱۲۰ روز تعطیل بود اما پس از آن با توجه به کاهش ابتلا و شیوع، در برخی از شهرها برای مدتی نماز جمعه اقامه شد.

کیایی یادآور شد: در ایام تعطیلی نمازهای جمعه، ائمه استان با تاکید بر مشارکت مردم در طرح مواسات و همدلی، از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی روزهای جمعه خطبه‌های مربوط به هر هفته را به اطلاع مردم می‌رساندند.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به دستورالعمل ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، نماز عیدقربان در هیچ منطقه‌ای از استان برگزار نخواهد شد.

براساس اعلام عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درماتی بهداشتی گلستان، وضعیت تمام شهرهای استان قرمز بوده و در شهرهای گرگان، بندرگز، کردکوی و گنبدکاووس طی ۷۲ ساعت گذشته تاکنون تعداد مبتلایان و بستری شدگان سیر صعودی دارد.

همچنین بطور متوسط روزانه بین ۹۵ تا ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان بستری می‌شوند و بطور میانگین روزانه ۱۱ نفر در این استان جان خود را به علت ابتلا به بیماری کرونا از دست می‌دهند.

اکنون بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه (آی.سی.یو) مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری هستند که حال ۴۵ نفر وخیم است.

نماز جمعه اهل تشییع گلستان در ۲۰ نقطه استان برگزار می‌شود که با موافقت و ابلاغ مقام معظم رهبری مبنی بر اقامه نماز جمعه در آق‌قلا تعداد پایگاه‌های نماز جمعه به ۲۱ پایگاه افزایش یافته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار