مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که ۱۷ مرکز فروش دام زنده ویژه عید قربان که از سه‌شنبه در استان آغاز به کار کرده‌اند با نظارت کارشناسان بهداشت، علیه کرونا ضدعفونی شد.

ضدعفونی مراکز فروش دام عید قربان در گلستان علیه کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا محرابی روز پنجشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: همچنین به شهرداران تاکید شده که مراکز عرضه دام زنده قربانی را مجهز به حصار کرده و اجتماع مال‌فروشان و مردم در این فضا باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باشد.

وی در خصوص میدان فروش دام زنده گنبدکاووس که مورد مراجعه فراوان اهل سنت شرق استان است گفت: در این میدان از چند روز قبل پیش بینی لازم برای کنترل های بهداشتی با استقرار گروه‌های دامپزشکی، نظارت بهداشتی و انتظامی صورت گرفته و در حال اجرا است.

به گفته وی، اوج فعالیت مراکز عرضه دام زنده در استان امروز و فردا جمعه (روز عید قربان) است اما گروه های دامپزشکی، بهداشتی و انتظامی در مناطق ترکمن‌نشین تا ۲ روز بعد از عید قربان به دلیل مراجعه شهروندان، خدمات ارایه خواهند داد.

وی بیان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا و ضرورت رعایت بیشتر نکات بهداشتی در مراحل فروش و ذبح دام زنده، ۳۵ گروه نظارت دامپزشکی ثابت و سیار با حضور ۷۰ کارشناس، دامپزشک و ناظر شرعی در استان به کارگیری شدند.

محرابی همچنین از فعالیت هفت واحد کشتارگاه دام سبک و سنگین در روز عید قربان برای ذبح قربانی خیرین خبر داد.

گلستان از جمله استان های دارای وضعیت قرمز و هشدار شیوع کرونا است که به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر ۸۲۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی.سی.یو) بستری بوده و حال ۴۰ نفر آنان وخیم است.

عبدالرضا فاضل با اظهار نگرانی از عواقب کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: روند شیوع کرونا در سه شهر گرگان،گنبدکاووس و بندرگز افزایشی است.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در گلستان بیش از ۶۵۰ گلستانی به علت مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست دادند.

استان گلستان دارای یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت از اقوام مختلف ایرانی از جمله ترکمن ها است که برگزاری آیین عید قربان نزد این قوم از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

ترکمن های ساکن در گلستان در شرایط عادی چند روز مانده به عید قربان نسبت به تهیه دام نذری، پوشاک نو برای اعضای خانواده و شیرینی اقدام می کنند.

دهم مرداد امسال مصادف با ۱۰ ذی الحجه، عید قربان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار