معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت:ریشه شوکت، اقتدار و صلابت گفتمان انقلاب اسلامی در جهان به واسطه ماه محرم و صفر است.

اقتدار و صلابت گفتمان اسلامی ریشه در محرم و صفر دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حجت الاسلام رضا دیلمی ظهر پنجشنبه در جلسه استانی ستاد محرم که با حضور دستگاه های بهداشتی، امنیتی و فرهنگی استان در سالن شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهارکرد: یکی از مباحث کلیدی به عنوان یک رکن و اساس در حوزه بشریت زیست بوم فرهنگی و سبک زندگی در قامت اسلام ناب است.

وی گفت: وقتی صحبت از این زیست بوم فرهنگی و سبک زندگی اسلامی می شود ریشه آن در گفتمان قرآن، عترت و مکتب عاشورا و سید الشهدا دارد.

دیلمی ادامه داد: شوکت، اقتدار و صلابت گفتمان انقلاب اسلامی در جهان ریشه اش در محرم و صفر است و بخش عمده ای از زندگی های ما به این مکتب گره خورده است.

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این پرسش که آیا می توان نسبت به مسئله عزاداری امام حسین (ع) بی تفاوت بود، گفت: پس می توان نتیجه گرفت بخش عمده ای از هویت ما به مکتب عاشورا گره خورده و هویت و بخشی از زندگی ماست، آیا می توان به آن به تفاوت بود.

دیلمی بیان کرد: درس های بی بدیل و بی نظیری از مکتب سید الهشدا ع گرفته ایم و بسط این ارزش ها رمز حیات انقلاب اسلامی است و همه دلدادگان مکتب امام حسین (ع) برای این ایام برنامه دارند و شرایط کرونا مانع نشر این گفتمان نخواهد شد بلکه باید بتوان با خلاقیت، ابتکار و نو آوری این بحران را مدیریت کنیم.

وی افزود: بر اساس دغدغه مومنان، نهادهای امر این موضوع را پیگیری کرده اند و سازمان به عنوان یکی از متولیان اصلی این حوزه، ستاد ملی محرم را با حضور دستگاه های امنیتی و اجتماعی در چهار مرداد ماه برگزار کرده است و شر ح وظایف دستگاه ها معلوم شده است.

دیلمی تصریح کرد: قطعاً تلاش خواهیم کرد مراسم عزاداری محرم در فضای باز و با رعایت پروتکل بهداشتی و با کمک همیاران سلامت برگزار شود و تجمعات احتمالی محرم هم حداقلی باشد.

وی گفت: در محرم امسال سیاست و برنامه های ما استفاده بیشتر از فضای مجاری، جلسات خانگی و خلاقیت در نوع عزاداری ها خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار