شیوع کرونا و ابهام در چگونگی بازگشایی مدارس و دقت نظر و وسواس خانواده‌ها برای سلامت فرزندان سبب شد رغبت والدین گلستانی برای ثبت نام در مدارس کاهش یابد.

کرونا، رغبت والدین گلستانی برای ثبت نام در مدرسه را کم کرد
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون آموزش ابتدایی و مسئول ستاد ثبت نام آموزش و پرورش گلستان گفت: از مجموع ۴۱ هزار و ۵۰۰ دانش آموز جدید الورود و پایه اول ابتدایی تاکنون فقط ۶۳ درصد ثبت نام کرده اند که این حجم پایین ثبت نام به خاطر دغدغه های حوزه سلامت پس از شیوع کرونا است .

سیده‌هما عقیلی به ثبت نام سایر پایه های تحصیلی نیز اشاره کرد و گفت : این موضوع در پایه هفتم هم اتفاق افتاده و در این پایه از مجموع ۱۴۲ هزار دانش آموز، ۴۴ درصد برای سال تحصیلی بعد نام‌نویسی کردند .

او گفت : کمترین نرخ ثبت‌نام مربوط به دانش آموزان پایه دهم بوده که تاکنون از مجموع ۲۲ هزار و ۷۱۷ دانش آموز فقط هزار و ۲۲۴ نفر موفق به ثبت نام و انتخاب رشته شدند که ناشی از مشکلات سایت هدایت تحصیلی بوده و آمار آن با دیگر استان های کشور برابر است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز پیش تر با یادآوری شرایط پرخطر (قرمز) کنونی استان ناشی از شیوع کرونا، گفت: در صورت ادامه وضعیت موجود احتمال تعطیلی یا شیفتی شدن مدارس گلستان در شروع سال تحصیلی جدید وجود دارد.

احسان گوهری راد افزود: با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش مسوولیت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در شهرستانها بر عهده فرمانداران خواهد بود.

او بیان داشت: در شرایط کنونی پیش بینی برای هر اقدامی از جمله بازگشایی و فعالیت مدارس سخت است هرچند قرار است ۲۵ مرداد ماه آینده مانور بازگشایی مدارس گلستان برگزار شود اما اطمینان نداریم که شروع سال تحصیلی جدید در چه تاریخ و به چه صورت خواهد بود.

گوهری راد اظهار داشت: در صورت شیفتی شدن مدارس گلستان طی سال تحطیلی جدید؛ مشکلی از نظر فضای آموزشی و تامین نیروی انسانی نداریم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار