رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس از آغاز طرح سنجش سلامت 6 هزار و 500 دانش‌آموز این شهرستان خبر داد

آغاز طرح سنجش سلامت 6500 دانش‌آموز گنبدی

به گزارش گلستان24؛همزمان با سراسر کشور طرح سنجش سلامت و تحصیل دانش‌آموزان در شهرستان گنبدکاووس نیز آغاز به کار کرد که در مراسمی به صورت نمادین آغاز این طرح با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس و تنی چند از مسوولان این اداره اعلام رسمی شد.

* برپایی 3 پایگاه اجرای طرح سنجش تحصیلی

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در این مراسم با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری بالغ بر 8 هزار و 447 نفر وارد پایه اول ابتدایی می‌شوند، اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد 2 هزار و 30 نفر که در سال تحصیلی گذشته در پایه پیش دبستانی تحصیل می‌کردند در آذرماه 97 مورد سنجش قرار گرفته‌اند، در این مرحله بالغ بر 6 هزار و 417 نفر در این طرح شرکت خواهند کرد.

کمال‌الدین نظرنژاد با بیان اینکه برای اجرای طرح سنجش دانش آموزان پایه اولی سه پایگاه در سطح شهرستان گنبدکاووس در نظر گرفته شده است، افزود: نخستین مکان مدرسه استثنایی شهید باهنر واقع در خیابان خرمشهر، دومی که مختص مرکز اختلالات رشد است در خیابان آرش غربی و سومین مکان نیز در نمایندگی بخش داشلی‌برون برپا شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح سنجش تحصیلی دانش آموزان از امروز آغاز و تا 15 مردادماه ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در این طرح هوش تحصیلی، قد، وزن، سلامت جسمانی و ... دانش آموزان بررسی می‌شود که در صورت اختلال و مشکل فرد مورد نظر به پزشک ارجاع داده می‌شود.

* هزینه 30 هزار تومانی طرح سنجش تحصیلی

مدیر پایگاه طرح سنجش تحصیلی دانش آموزان گنبدکاووس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هزینه اجرای طرح در دو پایگاه شهری گنبدکاووس مبلغ 30 هزار تومان است، گفت: این هزینه برای مردم عشایری و روستاهای بخش مرزی گنبدکاووس که به پایگاه بخش داشلی‌برون مراجعه می‌کنند رایگان خواهد بود.

محمد میر با بیان اینکه برای حضور در این مکان و انجام طرح سنجش تحصیلی والدین دانش‌آموزان باید مدارک شناسایی دانش‌آموز از جمله شناسنامه و کارت سلامت و رشد را با خود به همراه داشته باشند، ادامه داد: درخواست ما از خانواده‌ها این است که تدابیری اندیشه کنند که دانش‌آموز در شب قبل به خوبی استراحت کرده و آماده حضور در طرح سنجش باشد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار