حجت الاسلام سلیمانی فرد از ثبت ۱۲ وقف جدید در چهار ماهه نخست امسال در استان گلستان خبر داد.

ثبت ۱۲ وقف جدید در چهار ماهه نخست امسال

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اوقاف وامور خیریه گلستان، حجت الاسلام والمسلمین «روح الله سلیمانی فرد» گفت: از ابتدای سال جاری تعداد۱۲ وقف جدید با نیات مختلف توسط واقفان در سطح استان گلستان ثبت شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به وقف های مشارکتی، افزود: ازطریق ایجاد وقف های مشارکتی همه مردم می توانند با نیات خیرخواهانه و با کمترین دارایی خود به عنوان یک واقف نام خود را ثبت کنند.


وی ادامه داد: خیران نیک اندیش گلستانی می توانند برای ایجاد و ثبت وقف جدید و استفاده از راهنمایی مشاوران وقف به ادارات دفاتر نمایندگی اوقاف و یا آستان مقدس یکی از امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: واقفین می تواند اموال خود را برای کمک به حادثه دیدگان بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله، بیماران، اشتغال و ازدواج جوانان، مستمندان و زندانیان جرائم غیر عمد مالی و غیره وقف کنند که بوسیله این سنت حسنه علاوه بر بجا گذاشتن خیرات و مبرات برای خود، در رفع مشکلات اجتماعی نیز تاثیرگذار باشند.

 

وی یادآورشد: در استان گلستان ۵ هزار و ۵۰۰ موقوفه با ۷۰ هزار رقبه وجود دارد که حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد آنها با نیت اطعام دهی و عزاداری امام حسین (ع) وقف شده اند.

 

مدیرکل اوقاف گلستان وی همچنین از برپایی غرفه های مشاوره وقف در امامزادگان وبقاع متبرکه استان خبرداد و خاطرنشان کرد: واقفان خیراندیش می توانند با مراجعه به این غرفه ها ومشاوره گرفتن از کارشناسان، وقف های مورد نیاز روز جامعه و یا مورد نیاز محل زندگی خود را ثبت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار