احمدی از اجرای طرح بوم واره در جهت حمایت از شرکت های بزرگ و کوچک استان گلستان خبر داد.

طرح بوم واره حامی شرکت های حوزه ICT گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان، «محمد احمدی» در تشریح جزئیات این طرح گفت: اساس کار این طرح مشارکت شرکت های بزرگ و کوچک در توسعه یکدیگر است، به این صورت که دولت منابع مالی خود را به صورت امانی در اختیار شرکت های بزرگ تر قرار می دهد و شرکت های بزرگ موظفند به شرکت های کوچک خدمات دهند تا مشکلشان برطرف شود.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان افزود: هدف طرح بوم واره حمایت از استارتاپ هایی است که در این ایام خسارت دیده و بخش زیادی از مشتریان خود را از دست داده اند که در این طرح تلاش شده است علاوه بر اینکه از نظر مالی بخشی از مشکلات آنان را حل کند به آن ها در جذب مشتری نیز کمک می کند.

 

رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان اضافه کرد: اگر شرکتی نیاز به تبلیغات داشت می تواند از یک شرکت بزرگ تبلیغاتی خدمات بگیرد و از جزئیات این طرح بهره گیرد و ما اذعان داریم که گستره طرح آنقدر وسیع نیست که بتواند نیازهای تمامی شرکت ها را با ده یا دوازده خدمت مرتفع سازد اما در قدم اول بر ایجاد زیرساخت ها متمرکز شده است تا بتوانیم اکثر نیازهای استارتاپ ها را پوشش دهیم.

 

وی اعتبار این بسته خدمات پایه‌ای را برای کسب‌وکارها مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای هر شرکت عنوان کرد و گفت: این بسته به صورت مشارکت عمومی- خصوصی است که در آن خدمات توسط شرکت‌های بخش خصوصی و برای بخش نوپا و نوآور ارائه می‌شود؛ به نحوی که در حدود نیمی از هزینه‌ها توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات و نیمی نیز توسط دولت جبران خدمت می‌شود.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان افزود: در این طرح شرکت‌های استفاده‌کننده از خدمات می‌توانند در یک بازار رقابتی (توسط تامین‌کنندگان مختلف و بزرگ کشور) به انتخاب تامین‌کننده خدمات خود اقدام کنند. به این ترتیب همکاری دولت نیز با گروه‌ها یا شرکت‌هایی خواهد بود که از اقبال بیشتر جامعه برخوردار باشند. از این طریق امید می‌رود منابع حمایتی دولت به صورت بهینه به کسب‌وکارهایی که نیاز دارند، تخصیص یابد.

 

وی در خصوص حوزه های این خدمات اظهارداشت: در حال حاضر خدمات ارائه شده در این طرح عبارتند از خدمات میزبانی، پردازش و ذخیره‌سازی؛ خدمات کیف پول مشترک؛ خدمات نرم‌افزارهای حسابداری و اداری؛ خدمات درگاه پرداخت اینترنتی؛ خدمات تبلیغاتی؛ خدمات پایش و تحلیل؛ خدمات توزیع محصول؛ خدمات امنیت سایبری و داده؛ خدمات تیم‌سازی؛ خدمات آزادسازی داده‌های دولتی؛ خدمات مشاوره حقوقی؛ خدمات اپلیکیشن و نوتیفیکیشن که در اختیار اعضای این طرح قرار می گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار