میقانی گفت: در پایان تیرماه امسال نیز بارش و بارندگی به میزان ۱۰۸ میلی متر در دو ساعت ۷۰ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان به شبکه راه و ابنیه راه های گلستان خسارت وارد کرد.

​خسارت ۷۰ میلیارد تومانی سیل به شبکه راه های شرق گلستان/ ضرورت تجهیز و به روزرسانی ادوات راهداری

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی میقانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: سیل در سال 98 خسارت زیادی به شبکه راه و ابنیه و جسم راه های استان وارد کرد و به منظور جبران خسارت 110 میلیارد تومان اعتبارات از منابع استانی و ملی به استان تخصیص یافت.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: از سال 98 به منظور جبران خسارت همکاران ما در مجموعه راهداری استان تلاش شبانه روزی برای ترمیم روکش آسفالت، برطرف کردن خرابی های گسترده و پارگی جاده در مناطق سیل زده و چندین منطقه ای که در بالادست استان رانش و لغزش پیدا کرده بود انجام دادند.

 

وی تصریح کرد: در پایان تیرماه امسال نیز بارش و بارندگی به میزان 108 میلی متر در مدت دو ساعت، 70 میلیارد و 269 میلیون تومان به شبکه راه و ابنیه راه های استان خسارت وارد کرد.

 

میقانی با بیان اینکه اخطارهای هواشناسی که ارائه می شود نگرانی هایی برای ما به دلیل خسارت های سیلاب به وجود می آورد، افزود: بحث حمل و نقل و راهداری حوزه حساسی است و مهمترین مشکل ما مستهلک بودن ماشین های راهداری از قبیل بیل میکانیکی، بولدوزر و گریدر است.

 

وی بیان کرد: عدم وجود یک بیل میکانکی یا خرابی آن در یک مقطع حساس مثل سیل و عدم بازگشایی مسیل های عبور سیلاب شاید باعث خسارت های میلیاردی شود لذا تجهیز ماشین آلات حوزه راهداری بسیار ضروری است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان خاطرنشان کرد: به منظور کمک به مناطق محروم مراوه تپه تفاهم نامه ای با بنیاد علوی منقعد کردیم و یکی از خواسته های ما تأمین بیل مکانیکی در این منطقه بود و همچنین برای کمک به حوزه محرومیت زدایی با بسیج سازندگی رایزنی هایی انجام شده است.

 

میقانی به زیرسازی مسیر دسترسی جهان نمای کردکوی اشاره کرد و  متذکر شد: برای ایجاد مسیر دسترسی در روستای «پشه لر» در حوزه گنبدکاووس اقدام جهادی اتفاق افتاد و 11 کیلومتر از مسیر جاده سازی شده است.

 

وی به تأثیر حوزه حمل و نقل در جابه جایی محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: سال گذشته چغندرقند یک سوم امسال کشت شده بود و امسال با وجود اینکه تولید چغندرقند سه برابر افزایش یافت ولی به دلیل هماهنگی با کارخانه ها و جهاد کشاورزی مشکلات حمل و نقل یک سوم سال گذشته بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار