رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه تحلیل های گلستان ما نقاط قوت این رسانه است، گفت: خبرگزاری های ارزشی و انقلابی مسئولیشان زیاد است و باید به حاکمیت کمک کنند، نقاط ضعف و قوت همه دولت ها وجود دارد اما در مجموع حاکمیت خدمات فراوان و ملموسی داشته است.

تحلیل های گلستان ما نقاط قوت این رسانه است/ تعیین تکلیف 70 درصد پرونده های قضایی/ سگ گردانی جرم است و دستگاه های متولی باید رسیدگی کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛  هادی هاشمیان با حضور در دفتر پایگاه خبری گلستان ما ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار و اعیاد اظهار کرد: با تاکیدات مقام معظم رهبری دررسیدن اخبار قوه قضاییه  به دست مردم  و تشکیل تیم های متعددی در قوه قضاییه، مسئولین تلاشهای مضاعف و اقدامات امیدوارکننده ای انجام می دهند که  باید به گوش مردم برسد و این وظیفه رسانه است.

وی با بیان اینکه تمام همت دشمنان این است که مردم را ناامید کند،افزود: خدمات 41 ساله انقلاب  و حتی ده سال نخست انقلاب از کل دوران قاجار و پهلوی قابل مقایسه نیست اما رسانه های معاند برای تطهیر پهلوی و قاجارهای بدنام فعالیت های زیادی می کنند

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: دشمن می خواهد مردم را به کف خیابان بیاورد، این وظیفه رسانه است که پادزهر آن را تزریق کنند و مردم را امیدوار کنید و این نکته کلیدی است.

وی تصریح کرد:  پرونده 45  قاضی  متخلف، خلع ید منابع طبیعی و محیط زیست، سندزدن اراضی ناهار خوران، توسکستان و ساحل در هفته های اخیر خبرهای امیدوار کننده استان بود.

خبرگزاری های ارزشی  و انقلابی مسئولیشان زیاد است

هاشمیان اذعان کرد: خبرگزاری های ارزشی و انقلابی مسئولیشان زیاد است و باید به حاکمیت کمک کنند، نقاط ضعف و قوت همه دولت ها وجود دارد اما در مجموع حاکمیت خدمات فراوان و ملموسی داشته است.

وی با بیان اینکه در دستگاه  قضایی اقداماتی که انجام می شود قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، بیان کرد: تنها در استان گلستان بیش از 30 هزار مترمربع ساختمان ایجاد کردیم  ودادگستری ، شورای حل اختلاف ما از حالت استیجاری خارج شد. و به جهت تکریم ارباب رجوع  ساختمان ها وسیع تر شده است.

هاشمیان با اشاره به رشد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، بیان کرد: تعداد قاضی و کارمندان ما بسیار رشد کرده  و پرونده های معوق ما به شدت کاهش پیداه کرده و قریب به 70 درصد از پرونده های ما تعیین تکلیف شده است.

5 هزار مجازات جایگزین حبس در گلستان

وی پرونده های معوق  را 4000 پرونده عنوان کرد و گفت: همه پرونده های سال 98 تعیین تکلیف شده اند و تاکنون 5 هزار مجازات جایگزین حبس در استان صادر شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه اکنون در دوره تحول قوه قضاییه قرار داریم، یادآورشد: شماره تماس یرا به مردم اعلام کردیم که در هر زمان از شبانه روز می توانند پیامک دهند و پاسخ آنها را شخصا ارسال و خواسته های آنها را پیگیری می کنم.

وی در بخشی از سخنان خود، بیان کرد: پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما را هر روزمطالعه می کنم، تحلیل های این پایگاه خبری نقاط قوت این رسانه است.این رسانه نکات مدنظر رهبری را تحلیل و بیان می کنید و صرفا به بازنشر آن بسنده نمی کندو این خود راهبردها را برای مردم مشخص می کند.

هاشمیان با بیان اینکه  رسانه ها ضمن اطلاع رسانی به نقایص دادگستری ها هم بپردازند و صدای مردم باشند، تاکید کرد: رسانه های آینه ما باشند و ما این را غنیمت می شماریم.

ضمانت اجرایی نصب بنر «سگ گردانی ممنوع»

وی در پاسخ به سوال خبرنگار گلستان ما  ضمانت اجرایی نصب بنر «سگ گردانی ممنوع»در خصوص چالش های اجتماعی و سگ گردانی تفرجگاه ها و ناهارخوران و النگدره گرگان ، ابراز کرد: گزارش هایی به ما رسیده است  و من خودم به نیروی انتظامی اطلاع دادم البته خیلی از اینها باید در مرحله پیشگیری توسط دستگاه های متولی پیش بینی شود نه مرحله قضایی و تشکیل پرونده . ما خودمان نمی توانیم ورود پیداکنیم  و نیروی انتظامی و ضابطین باید انجام دهند.

آخرین خبر از پرونده سها رضانژاد

هاشمیان درباره دختر گمشده در ارتفاعات جهانما هم توضیح داد: در دادسرای کردکوی پرونده تشکیل شده و در مرحله دادسرا وتحقیقات مقدماتی کامل شد .

وی ادامه داد:  تور گردشگری مجوز نداشت و بدون اطلاع دستگاه های متولی این فعالیت انجام شده بود، رسیدگی های قضایی انجام و افرادی هم برای بازجویی احضار شده اند ولی چون تور مجوز نداشت افراد دخیل احضار شدند و مطمئن باشید هرجا هر گونه نقصی باشد برخورد قضایی می کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان درخاتمه گفت: هیئت منصفانه مطبوعات نیز در گلستان فعالیت می کنند که  برای اعضای آنها حکم مسئولیت ابلاغ شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار