مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اینکه روند ثبت‌نام دانش‌آموزان ادامه دارد از ثبت‌نام 76 درصد کلاس اولی‌های استان خبر داد.

76 درصد کلاس اولی‌های گلستان ثبت‌نام کردند/ سند تحول بنیادین الگوی برنامه‌های مدارس گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، احسان گوهری‌راد صبح امروز در نشست خبری با تبریک روز خبرنگار و تشریح روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در شرایط کرونایی اظهار کرد: 76 درصد دانش‌آموزان کلاس اول استان گلستان تا امروز 14 مرداد ثبت‌نام کردند، پیش‌بینی می‌شود امسال 379 هزار و 500 دانش‌آموز در مقاطع مختلف ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها از لحاظ رعایت بهداشت، سلامت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس نگرانی نداشته باشند از آنها خواست تا فرزندان خود را بدون نگرانی ثبت‌نام کنند و تصریح کرد: بازدید و نظارت از مدارس با دقت انجام می‌شود امسال ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سرانه بهداشتی برای مدارس استان گلستان دریافت شده است.

*بارگذاری محتوای آموزشی برای 16 هزار دانش‌آموز در شبکه شاد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به بازگشایی مدارس از 15 شهریور گفت: امسال هیچ شبکه آموزشی مجازی به غیر از «شاد» را به رسمیت نمی‌شناسیم و همه مدارس موظف هستند از این پیامرسان برای آموزش دانش‌آموزان استفاده کنند.

گوهری‌راد با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین در مدارس استان بیان کرد: ۱۲ سال است درباره سند تحول بنیادین صحبت می‌شود، در استان گلستان این سند به صورت مدرسه‌ای اجرا می‌شود و در قالب برنامه سالانه مدارس درآمده است، تمامی برنامه‌های مدارس بر اساس بندهای سند تحول بنیادین انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در بستر شبکه شاد برای دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم با همکاری همکاران مجرب استان محتواهای آموزشی کنکور و تقویتی آماده شده است و در این شبکه برای ۱۶ هزار دانش‌آموز از هفته گذشته مطالب بارگذاری شد، امسال ۲ هزار نفر از معلمان حق‌التدریس را به صورت مجازی آموزش دادیم معلمان برای تمامی پایه‌های تحصیلی و دروس ابتدایی تولید محتوا کردند.

*ایجاد هزار پایگاه مجازی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در شبکه شاد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اینکه پایگاه‌های اوقات فراغت مجازی در سامانه شاد تشکیل شده است، گفت: یک‌هزار پایگاه مجازی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان ایجاد شده است.

گوهری‌راد با اشاره به تجاری‌سازی فضاهای مازاد آموزش و پرورش بیان کرد: در شهرستان علی‌آبادکتول ۱۲ واحد تجاری را افتتاح کردیم و ۱۵ واحد تجاری در دست اقدام است در شهرستان آزادشهر هشت واحد تجاری به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی آموزش و پرورش با تجاری‌سازی فضای مازاد مدارس ماهانه ۵۰ میلیون تومان درآمد خواهد داشت که صرف هزینه مدارس و کیفیت‌بخشی آموزشی می‌شود.

*حدود 2 هزار کلاس درس گلستان هوشمند شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان بیان کرد: در شرایط زرد، سفید و یا قرمز کرونایی هیچ کدام از مطالب و محتواهای درسی حذف نمی‌شود مسئولیت اصلی تدریس و پیگیری با مدیران مدارس و معلمان هر کلاس است.

گوهری‌راد با اشاره به وجود ۶۰۲ کلاس هوشمند در سال ۱۳۹۲ گفت: این عدد در سال ۱۳۹۵ به یک‌هزار و ۹۸۰ کلاس درس هوشمند رسید، یک کلاس هوشمند بالغ بر ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد.

وی گفت: در بخش مدرسه‌سازی کل اعتبارات برای ساخت مدرسه در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۳۹۸ به ۱۷۰ میلیارد تومان رسید.

وی درآمد آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۵ را ۹.۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: میزان درآمدزایی آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۸ به ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

*افزایش سرانه دانش‌آموزی به 4 میلیارد و 800 میلیون تومان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص سرانه دانش‌آموزی افزود: متاسفانه سال‌های گذشته در این زمینه وضعیت خوبی در استان و کشور نداشتیم سال ۱۳۹۷ میزان سرانه دانش‌آموزان استان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که این میزان در سال ۱۳۹۸ به ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید.

گوهری‌راد از ارائه وام‌های قرض‌الحسنه با بهره پایین به فرهنگیان خبر داد و گفت: به هر فرهنگی ۲۰ میلیون تسهیلات اعطاء می‌شود، برای سال جدید در تفاهم‌نامه با بانک ملی ۵ هزار وام ۲ میلیون تومانی، ۳ هزار وام ۱۰ میلیون تومانی، ۳ هزار تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی و ۳ هزار و ۵۰۰ وام ۳۰، ۴۰ و ۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعا ۱۴ هزار وام قرض‌الحسنه برای سال آینده از طریق بانک ملی به فرهنگیان ارائه می‌شود از پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان وام ضروری از طریق صندوق قرض‌الحسنه فرهنگیان به کارکنان آموزش و پرورش استان خبر داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار