مدیر کل سابق آموزش و پرورش گلستان:

مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان گلستان با بیان این که ۶۲ درصد معلمان ابتدایی گلستان رشته غیر مرتبط با کار خود دارند، گفت: باید آموزش های لازم در خصوص توانمندسازی به آن ها داده شود.

۶۲ درصد معلمان ابتدایی گلستان رشته غیر مرتبط با کار خود دارند

به گزارش گلستان24؛محمدرضا وطنی، بعدازظهر سه شنبه، در مراسم معارفه مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان گلستان، اظهار کرد: از تمامی کسانی که در طول دوره مدیریت به بنده لطف داشتند، کمال قدردانی و سپاس را دارم.

وی در ادامه به جایگاه تدبیر در نزد خداوند اشاره کرد و بخش هایی از نامه امام علی (ع) به مالک اشتر را که نمونه یک ابلاغ مدیریتی است را قرائت کرد.

وطنی با بیان این که جایگاه مدیریت بدون در نظر گرفتن خداوند چیزی جز بلا نیست، تصریح کرد: رفتارهای ناشایست به نظام اداری صدمه می زند و باید سلسله مراتب را در مدیریت رعایت کرد.

مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: هدف سازمان باید برای مدیر اهمیت داشته باشد و وی با سازمان های دیگر هم هماهنگ باشد.

وطنی افزود: چیزی که انسان را گرفتار می کند نفس فرد است و یک مدیر نباید الزاماً به دنبال مشکلات در بیرون باشد بلکه باید قلب خود را از بدی ها پاک کند تا به احسن الحال برسد.

وی تصریح کرد: زمانی که کار خود را در آموزش و پرورش شروع کردم به مهم ترین چالش آن پرداختم.

وطنی افزود: اگر ما معلمان توانمند و رضایتمند می خواهیم باید به آن ها استقلال داده و از آن ها در همه مسائل مشورت بگیریم.

وی گفت: هدایت دانش آموزان توسط معلمان شکل می گیرد و برای یک معلم چیزی بالاتر از مشارکت در مدرسه نیست و باید این حق و سهم به وی داده شود.

تقویت شورای معلمان

مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان گلستان گفت: تلاش هایی در این زمینه انجام شد و توانستیم شورای معلمان را تقویت کنیم اما هنوز جای کار بسیاری دارد.

وی بیان کرد: ۶۲ درصد از معلمان ابتدایی استان رشته غیر مربوط با کار خود دارند و باید آموزش های لازم در خصوص توانمندسازی به آن ها داده شود.

وطنی به جایگاه ۲۶ آموزش و پرورش استان در کشور از نظر امکانات اشاره کرد و گفت: این عدد نشان می دهد که عقب ماندگی های زیادی در این زمینه داریم که باید با مشارکت نمایندگان و وزارت حل شود.

وی ادامه داد: ۴۵ درصد از مدارس ما به مقاوم سازی نیاز دارند و باید در بخش تجهیزات و ساختمان کمک خوبی به استان شود.

وطنی در خصوص نیازهای کارکنان هم گفت: باید در جهت رفاه معلمان که ارکان اصلی آموزش و پرورش هستند، گام های خوبی برداشته شود تا شاهد ارتقاء آن باشیم.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار