رییس پلیس آگاهی گلستان گفت: مردم مراقب کلاهبرداران و سارقان در پوشش ماسک باشند.

هشدار پلیس آگاهی گلستان در خصوص کلاهبرداری در پوشش ماسک
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سرهنگ مروتی رییس پلیس آگاهی گلستان گفت: در پی ارسال چند پرونده به اداره آگاهی مرکز استان و برخی از شهرستان ها، مبنی بر اینکه یک باند کلاهبرداری با استفاده از پوشش ماسک اقدام به کلاهبرداری از چند کسبه و فعالین اقتصادی کرده است.

او ادامه داد: به این نحو که متهمان با مراجعه به این افراد، ادعای داشتن اشیا عتیقه کرده و تمایل به فروش نشان می‌دادند که با مراجعه خریداران به محل قرار، دچار کلاهبرداری شدند.

سرهنگ مروتی افزود: متهمان به دلیل داشتن ماسک به چهره، احراز هویت نشدند و تحت تعقیب هستند.

رییس پلیس آگاهی استان به مردم توصیه کرد: ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حتما هنگام معامله، اولین اقدامشان احراز هویت طرف مقابل باشد و اجازه ندهیم هر کسی با عنوان، شناسنامه، دسته چک و کارت ملی جعلی خودش را معرفی کند.

این مقام انتظامی همچنین از وجود پرونده یک باند ۳ نفره کیف قاپی خبر داد و گفت: این باند حدود ۱۰ فقره کیف قاپی در پرونده خود داشته که باز هم با پوشش ماسک اقدام به سرقت می‌کردند.

او به مردم مخصوصا خانم‌ها توصیه کرد: در جا‌هایی که موتورسیکت تردد می‌کند هنگام صحبت با تلفن همراه دقت کرده و یا در محدوده‌ای صحبت کنند که گوشی به سمت دیوار یا محافظی باشد که امکان تردد موتورسیکلت در آن سمت وجود نداشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار