مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت که ۶ زندانی جرایم غیرعمد این استان با کمک مالی واقفان و مساعدت اداره‌کل زندان‌ها به مناسبت عیدغدیر خم آزادشده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

واقفان گلستان ۶ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی این اداره کل، حجت الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد افزود: مجموع بدهی این زندانیان ۲۵۰ میلیون ریال بود و برخی از آن ها به خاطر بدهی ۳.۵ میلیون ریالی بیش از ۵ سال در حبس بودند.

به گفته وی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از جمله برنامه های فرهنگی این اداره کل است که مورد استقبال واقفان نیک اندیش استان قرار دارد.

وی همچنین از تهیه و توزیع ۳۰ هزار پرس غذا به عنوان تبرکات علوی(ع) با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد استانی کرونا همزمان با عید غدیرخم خبر داد.  

حجت الاسلام سلیمانی فرد به واقفین پیشنهاد کرد: اموال خود را برای کمک به حادثه دیدگان بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله، بیماران، اشتغال و ازدواج جوانان، یتیمان و مستمندان و زندانیان جرایم غیرعمد وقف کنند تا در رفع مشکلات اجتماعی تاثیرگذار باشند.

به گفته وی این استان پنج هزار و ۵۰۰ موقوفه با ۷۰ هزار رقبه دارد که حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد آن ها با نیت اطعام دهی و عزاداری امام حسین (ع) وقف شده است.

مطابق گزارش اخیر مسوولان دادگستری گلستان، ۲۳۳ زندانی جرایم غیرعمد و مالی در زندان‌های استان چشم انتظار کمک خیران برای آزادی هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار