مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: پیشنهاد می‎کنیم که زندانیان زن غیرعمد در قالب مجازات جایگزین حبس در ادارات و نهادها به کارگیری شوند.

اجرای مجازات جایگزین حبس برای زنان زندانی جرایم غیرعمد

به گزارش گلستان ۲۴؛ الهه غیناقی پیش از ظهر امروز در نشست مسوولان دستگاه قضایی با بانوان فرهیخته استان گلستان اظهار کرد: در راستای اهداف دفتر امور بانوان مبنی بر تحکیم بنیان خانواده و ارتقای سلامت بانوان این نشست را ترتیب دادیم و امیدواریم سطح آگاهی بانوان فرهیخته

وی به بررسی آسیب ها در حوزه زنان اشاره کرد و افزود: در حوزه بانوان و خانواده برنامه‎ریزی خاصی را در حوزه آسیب‎های اجتماعی، حوزه کودک و اشتغال و ... داشتیم و در این راستا اتاق فکر را تشکیل دادیم و با کمک دستگاه‎های اجرایی و سازما‎ن‎های مردم نهاد در راستای تحقق اهداف آن گام برداشتیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان بر لزوم استفاده از محکومیت جایگزین حبس برای زنان زندانی جرایم غیرعمد تأکید کرد و یادآور شد: پیشنهاد ما این است زندانیان زن غیرعمد در قالب مجازات جایگزین حبس در ادارات و نهادها به کارگیری شوند.

* جشن گلریزان را برای زندانیان زن غیرعمد برگزار می‌کنیم

غیناقی تأکید کرد: باید کارگاه‎هایی در زندان ایجاد شود تا زمینه اشتغال زندانیان فراهم شود البته برخی از زندانیان در بازار فروش مشکل دارند که نیاز است در این راستا اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم به‎مناسبت روز ملی خانواده با کمک خیرین جشن گلریزان را برای زندانیان زن غیرعمد برگزار کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان یادآور شد: کمیته بانوان را برای کودکان بازمانده از تحصیل شکل دادیم و پس از تجمیع آمارها درصدد هستیم برنامه‎های خوبی در راستای حل این مشکل در نظر گرفته شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار