امام جمعه گنبدکاووس از ضعف نظارت و اراده‌ها که منجر به فروش ماسک 500 تومانی به قیمت‌های پنج تا 10 برابر شده، انتقاد کرد و گفت: همه دستگاه‌های نظارتی باید به صورت جدی با مسائلی که سلامت مردم را به خطر انداخته و مردم را برای تهیه اقلام بهداشتی با مشکل رو به رو می‌کند برخورد کنند.

ضعف نظارت ماسک 500 تومانی را 2500 تومان کرد/ تاکید عقلانیت دینی و حسینی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام محمود ترابی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه دین اسلام دین عقلانیت و منطق با توجه به احساسات عمیق انسانی است، اظهار کرد: هیچ‌گاه در دین اسلام احساسات غیرمنطقی بر عقلانیت و منطق برآمده از دین غلبه نمی‌کند.

وی با بیان اینکه عقلانیت دینی و اسلامی حکم می‌کند که مراسمات عزادای محرم و صفر که بنا به فرمایش امام راحل عظیم‌الشان اسلام را زنده نگه داشته‌اند، باید با شکوه برگزار شود، افزود: همین عقلانیت دینی و حسینی به ما می‌گوید باید پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های مسوولان بهداشتی و درمانی را به طور کامل در مراسمات رعایت کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه باید به احساسات مذهبی مردم در ماه محرم احترام گذاشت و از روش اقناعی برای کنترل وضعیت بیماری کرونا استفاده کرد، ادامه داد: همه باید بدانند که اعمال برخی محدودیت‌ها برای برگزاری مراسمات از روی بی‌اعتنایی و یا عدم اعتقاد به برگزاری باشکوه و پرشور مراسمات محرم نیست بلکه برای حفظ جان و سلامت مردم است.

ترابی بر لزوم همکاری ادارات و نهادها با هیئت‌های عزاداری و مساجد برای برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) تاکید کرد و گفت: اگر هیئت یا مسجدی نیازمند استفاده از فضای یک مدرسه یا سالن ورزشی هست حتما با آنها همکاری لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه از مدیران هیئت‌ها نیز می‌خواهیم که از همین الان برنامه‌ریزی خود را برای مراسمات کوچک اما پرمحتوا بگذارند، خاطرنشان کرد: عمده بزرگان و مراجع نیز بر گسترش روضه‌های خانگی با حضور اهالی منزل و افزایش جلسات کوچک به جای تعداد معدودی جلسات بزرگ در این شرایط تاکید کرده‌اند.

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه باید جای خالی دسته‌روی‌ها را با نشانه‌ها و نمادهای خاص به ویژه فضاسازی‌های میدانی پر کنیم، تصریح کرد: اگر هر مدرسه و اداره‌ای تنها یک پارچه عزا نصب کند تقریبا بخش زیادی از سطح شهر سیاهپوش می‌شود حال اگر مردم نیز در این امر کمک کنند که یک نهضت بزرگ راه‌اندازی خواهد شد.

ترابی از ضعف نظارت و اراده‌ها که منجر به فروش ماسک 500 تومانی به قیمت‌های پنج تا 10 برابر شده، انتقاد کرد و گفت: همه دستگاه‌های نظارتی باید به صورت جدی با مسائلی که سلامت مردم را به خطر انداخته و مردم را برای تهیه اقلام بهداشتی با مشکل رو به رو می‌کند برخورد کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار