فرماندار مراوه‌تپه گفت که با بهره‌برداری از بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی این شهرستان مرزی که ۹۸ درصد عملیات ساختمانی آن پایان یافته، زمینه جذب و اشتغال به کار ۲۵۶ نفر نیروی انسانی در بخش‌های تخصصی و خدماتی این مرکز درمانی فراهم می‌شود.

بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی مراوه‌تپه در آستانه بهره‌برداری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ امانگلدی ضمیر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی مراوه‌تپه که هم اکنون مراحل اداری صدور مجوز به کارگیری این نیروها از طریق دانشگاه علوم پزشکی گلستان درحال انجام است، ۱۲۰ نفر از طریق آزمون و بقیه در قالب نیروهای شرکتی و برون سپاری برخی خدمات با اولویت نیروهای بومی شهرستان جذب می‌شوند.

وی اضافه کرد: برای خرید و نصب تجهیزات پزشکی این بیمارستان ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که پیگیری لازم برای تخصیص و جذب آن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درحال انجام است.

ضمیر یادآور شد: قبل از شروع ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی مراوه‌تپه درسال ۹۶ توسط بنیاد علوی و براساس تفاهم نامه بین این نهاد با وزارت بهداشت، مقرر شد هزینه ساخت توسط این نهاد و تجهیز آن توسط وزارت بهداشت انجام شود.

وی تصریح کرد: بنیاد علوی برای ساخت این بیمارستان با زیربنای ۱۳ هزار مترمربع ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده و اکنون پیگیری‌ها برای خرید و نصب تجهیزات پزشکی درحال انجام است و به احتمال زیاد تا چند ماه آینده تامین و محقق می‌شود.

فرماندار مراوه‌تپه ادامه داد: اولویت راه‌اندازی بخش‌های مختلف بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی این شهرستان به ترتیب"اورژانس، داخلی، زنان و اطفال" است و به مرور بخش‌های دیگر مانند "مراقبت‌های ویژه، سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو، جراحی و دیالیز" نیز راه‌اندازی خواهد شد.

مشارکت دوسویه دولت با بنیاد علوی برای ساخت و تجهیز بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی مراوه‌تپه که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، کام ۶۵ هزار نفر از مردمان این دیار مرزی و البته کمترتوسعه یافته را برای برخورداری از خدمات درمانی و پزشکی شیرین خواهد کرد.

هم اکنون هفت مرکز خدمات جامع سلامت، ۳۷ خانه بهداشت روستایی و پنج پایگاه اورژانس جاده‌ای در مراوه‌تپه فعال است.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

مراوه‌تپه که با گستره سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع وسعت پس از گنبدکاووس دومین شهرستان بزرگ گلستان و با فاصله تقریبی ۲۴۰ کیلومتر دورترین شهرستان به مرکز استان به شمار می‌رود و از طرف شمال به ترکمنستان، از شرق به خراسان شمالی، از غرب به بخش داشلی برون گنبدکاووس و از جنوب به شهرستان کلاله (جنگل گلستان) منتهی می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار