سید محسن مسلمی:

دولتی که به اقتصاد درونی و مقاومتی توجهی نمی کند، خود به خود توجه او به جایگاه کار و کارگر هم کم خواهد بود.

کم توجهی دولت به کارگران، به دلیل کم توجهی او به اقتصاد مقاومتی است

سید محسن مسلمی، فعال فرهنگی استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با اعتقاد به این که کارگران در هر جامعه ای با زور بازوی خود کار می کنند و جزو زحمتکش ترین افراد جامعه هستند، می گوید: اقتصاد هر جامعه ای در قسمت های مختلف آن، به کارگران وابسته است.

وی ادامه می دهد: در اسلام نیز احادیث زیادی در تکریم جایگاه کار و کارگر مطرح شده است. کارگری که در حین کار جان خود را از دست بدهد، حکم شهید را دارد. این ارزش بالای کار و تلاش افراد برای جامعه را نشان می دهد.

کارگر

مسلمی معتقد است هر اندازه که دولت به اقتصاد جامعه اهمیت بیشتری بدهد ، به همان اندازه توجه او به قشر کارگر بیشتر خواهد بود. وی می گوید: مقام معظم رهبری نیز تاکید زیادی به اقتصاد مقاومتی داخلی کرده اند که بسیار هم برای افراد جامعه کار آفرین است . این اقتصاد مقاومتی به معنای اتکا به درون است.

وی می گوید اگر به اقتصادمان اهمیت بدهیم و آن را پرورش دهیم، نیاز به نیروی انسانی داریم و این نیروی کار از داخل که تعمین شود، علاوه بر افزایش اشتغال زایی، ارزش کار کارگران نیز بالاتر خواهد رفت.

این فعال فرهنگی تاکید می کند که اگر در جامعه ای اهمیت به جایگاه کارگر کم است، یقینا آن جامعه از لحاظ اقتصاد داخلی مشکل دارد. اگر به اقتصاد داخلی خود متکی باشیم، دشمن هرگز نمی تواند به ما فشار بیاورد.

ارسال نظر

آخرین اخبار