مهاجر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از توسعه هزار هکتاری کشت گلخانه‌ای در استان تا پایان برنامه ششم خبر داد و گفت: ۸۰ هزار هکتار از اراضی شمال گلستان مشتعد کشت گلخانه‌ای است.

۸۰ هزار هکتار از اراضی شمالی گلستان مستعد کشت گلخانه‌ای است

به گزارش گلستان ۲۴؛ مختار مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: توسعه گلخانه‌های استان از اواسط دهه ۹۰ آغاز شده و احداث گلخانه در استان تا پایان سال گذشته به ۱۵۵ هکتار رسید.

 وی با اشاره به اینکه وسعت گلخانه‌های استان تا پایان سال به ۲۵۰ هکتار می‌رسد، افزود: تلاش داریم تا پایان برنامه ششم توسعه وسعت گلخانه‌های استان را به هزار هکتار برسانیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان توضیح داد: طبق مطالعات انجام شده بین ۷۰ تا ۸۰ هزار هکتار از اراضی نوار شمالی استان زمینه توسعه کشت گلخانه‌ای فراهم است و راندمان تولید در این بخش بین ۳۰ تا ۳۵ درصد بیشتر گلخانه‌های سایر نقاط استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ هکتار گلخانه سبزی، صیفی و گل و گیاه زینتی در استان فعال است و بقیه آن در مراحل مختلف اخذ تسهیلات و ساخت هستند، ادامه داد: در راستای حمایت از توسعه کشت گلخانه‌ای ۸۰ درصد هزینه احداث گلخانه تسهیلات پرداخت می‌شود.

مهاجر تصریح کرد: سود این تسهیلات در مناطق محروم و کم برخوردار استان ۱۲.۵ و در سایر نقاط ۱۴.۵ درصد است.

وی یادآور شد: سال گذشته در گلخانه‌های است

 

ارسال نظر

آخرین اخبار